Újabb részletek az IBM Xbox 360 chipjéről
Kiss Ádám Zoltán, 2005. október 25. 19:25
Az IBM újabb technikai részleteket tett közzé a kifejezetten a Microsoft játékkonzoljához kifejlesztett központi egységről.
Az IBM közlése szerint a processzor már sorozatgyártás alatt áll, a cég New York állambeli East Fishkill-i gyárában, valamint a Chartered Semiconductor Manufacturing üzemeiben, Szingapúrban. A még ősszel megjelenő konzol központi magjának fejlesztéséről még két évvel ezelőtt született megállapodás az IBM és a Microsoft között. A megrendelő szűk határidőt szabott meg, a 2003 őszi időponthoz képest mindössze két évet a sorozatgyártásig, hogy az idei ünnepi időszakra megjelenhessen az Xbox 360. Az USA-ban november 22-én 299 dolláros alapáron megjelenő játékgép az IBM 64 bites PowerPC processzorainak egyedi módon átalakított változatásra épül. Egész pontosan három ilyen magot tartalmaz egy Xbox 360-as központi egysége. Minden mag külön is két adatfeldolgozó csatornával rendelkezik, és 3GHz fölötti órajelen fut. A chip 165 millió tranzisztort tartalmaz, és az IBM 90 nanométeres technológiájával készül az energiafelhasználás csökkentése érdekében. A processzor az Xbox 360 igényeihez igazodva 21,6 GB-os másodpercenkénti sebességgel működő frontoldali kapcsolattal képes kommunikálni.
Kapcsolódó cikkek
- IBM, Samsung, Chartered, Freescale, Infineon együttműködés a csipfejlesztésben
- Elegendő sávszélesség a teljes iTunes katalógus letöltéséhez 60 másodperc alatt
- Jönnek a 65nm-es nagy teljesítményű szerver CPU-k
- IBM 5GHz-es Power6 CPU
- Az IBM megkezdte a 65 nm-es Cell processzor gyártását
- 4-5-6 GHz-es processzorok az ISSCC 2007 konferencián
- Az IBM Power6 processzor újabb részletei
- Alacsony energia-felvételű IBM PowerPC processzorok
- Az IBM megkezdte a processzorok szállítását a Nintendo Wii-hez
- Jövőre új, takarékosabb CPU az Xbox 360-ba