USA: 70%-al több eladott LCD-monitor
Genda Csongor Zoltán, 2005. november 14. 19:08
A Current Analysis piackutató intézet legújabb felmérése szerint az
Amerikai Egyesült Államokban óriási a kereslet a nagyobb átmérőjű lapos
képernyők iránt.
Az intézet adatai szerint a 2005-ös esztendő harmadik negyedévében 70%-al több képernyő lelt gazdára, mint az előző évadban. A felhasználók mindenekelőtt a 19 collos monitorokat részesítették előnyben a korábban nagy számban vásárolt 15 hüvelykesekkel szemben. A szakértők úgy vélik, ennek oka az lehet, hogy az utóbbi időben jelentős árcsökkenés volt észlelhető a monitorok piacán. Az LCD-képernyők ára az előző évhez képest a piackutatók számításai szerint 36%-al csökkent, ami azt eredményezte, hogy számos vásárló inkább a nagyobb képátlójú megjelenítőket részesítette előnyben. Az elemzők azonban úgy vélik, hogy az árzuhanás mellett az iskolakezdés is szerepet játszott abban, hogy ilyen nagy forgalmat könyvelhettek el a gyártók, és jóslataik szerint a bevásárlási láz egészen a karácsonyi ünnepekig elhúzódik majd.
Kapcsolódó cikkek
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- DCR: új mérési módszer a monitorok kontrasztarányára
- 22"-es, szélesvásznú Hyundai LCD-k kedvező áron
- 24"-es, 16:10-es Samsung LCD igényes felhasználóknak
- Két új Dell LCD
- 22"-es, szélesvásznú Acer LCD játékkedvelőknek
- Öt új TFT monitorral bővült a Dell portfóliója
- Sharp 65 hüvelykes monitor
- 19"-es, 2 ms-os BenQ LCD