HÉT-konferencia: kihívások és felelősség a hírközlésben
Heczku Zoltán (Vodafone) a technológia társadalmi hatásairól és a mobiltávkölési szolgáltató felelősségéről, mint az üzletmenet részéről, szólt. A szolgáltató célkitűzései között szerepel a gépjármű vezetése közbeni biztonságos mobiltelefon-használat, továbbá a mobiltartalmak használatának elősegítése, megkönnyítése, a hulladékkezelés megoldása (a cég bolthálózatában mindenütt visszaveszik a régi mobilkészülékeket), a bázisállomás tornyok vizuális környezetszennyezésének csökkentése és a felelősségvállalás a hálózatépítések során. A lakosság félelmeinek eloszlatásában komoly eredmény született, amikor a Vodafone kezdeményezésére a három mobilszolgáltató az elektromágneses hatásokkal foglalkozó közös EMF-portált (www.emf-portal.hu) hozott létre.
Tompa Ferenc (T-Mobile) "A bázisállomás-építés politikai anatómiája" című előadásában azokról a félelmekről, előítéletekről és leküzdésükről szólt, amelyekkel a szolgáltató a különböző helyi hivatalos és civil szervezetek, illetve a lakosság részéről találkozik. Szerinte a médiának is jelentős a szerepe és felelőssége abban, hogy a bázisállomások környezetében élő emberek, közösségek, szervezetek képviselőinek a tudatában a technológiáról alkotott fogalmak, vélemények tekintetében változás álljon be. Mint mondta, e nélkül nincs előrehaladás, de addig is tovább kell folytatni a nemzetközi téren mintegy tíz-tizenöt éve folyó, a kockázatokat vizsgáló kutatásokat.
Drozdy Győző (Pannon GSM) a mobiltávközlési hálózat rendkívüli eseményekkel összefüggő lehetőségeiről szólt, összehasonlítva azt a vezetékes technológiával. Megállapította, a mobiltechnológia általában jobban el tudja viselni az ilyen helyzeteket, különleges igényekre gyorsabban bővíthetők a mobiltávközlő rendszerek. Példaképpen utalt rá, hogy a Mátrakeresztesen, az árvíz idején a Pannon GSM három óra alatt állított üzembe egy mobiltelefon bázisállomást.
Bánhidi Ferenc (NHH) a hírközlési hatóság nézőpontjából vizsgálta a piaci trendeket, jövőbeni távközlési kihívásokat. A szabályozó számára a következő évek fő kihívásai a következők: a hírközlés-tartalom-IT harmonizációja; egyes piacok helyett összefüggő piaccsoportok (18-féle piac!) szabályozása; alternatív infrastruktúrák versenyképességének támogatása; alternatív szolgáltatások-tartalmak-platformok kombinációjának biztosításához interoperabilitási szabályok kiadása; a fogyasztók védelme a szolgáltatásválasztás, illetve -váltás szempontjából.
A további előadásokban szó volt a távközlés rendkívüli helyzetekben való szerepéről, az elgépiesedő világ és a humanizált technológia összevetéséről, valamint egy konkrét példáról: atomerőmű biztonságával összefüggő külső környezeti hatásokról és veszélyekről.
Kapcsolódó cikkek
- Szakemberek a digitális átállásról
- 2010-re a világ telefonforgalmát a feljövő piacok uralják
- Teljes Microsoft-jelenlét az ITU 2006-on
- A Nobel-békedíjas Dr. Yunnus nyitja idén az ITU Telecom World konferenciát
- Európai ITU fórum Bulgáriában
- Megnyílt a 7. Bosch távközlési és biztonságtechnikai szakmai nap
- Távközlés: fókuszban a tartalom és a fogyasztói magatartás
- Terítéken az európai hírközlés-szabályozás
- BBJ-konferencia a magyar távközlési piac újdonságairól
- Nemzetközi konferencia a hírközlés-szabályozásról
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.