Telefónica 02 CR néven egyesül a Cesky Telecom és az Eurotel
Smith szerint a két társaság fúziója az idén mintegy 300 millió eurós nyereséget hoz a csoportnak. "Csökkennek a kiadások és nagyobb lesz a részvények hozama" - jegyezte meg a vezérigazgató, aki szerint az idén semmiféle negatív hatással nem kell számolni.
Az Eurotel a legnagyobb cseh mobilszolgáltató, a Cesky Telecom százszázalékos leányvállalata volt eddig.
A fúzió bejelentése után a prágai tőzsdén ismét megindult az üzletelés a Cesky Telecom részvényeivel, amelyet korábban leállítottak. A részvények ára az első percekben 1,5 százalékkal 536,6 koronára emelkedett.
A Cesky Telecom adózott eredménye tavaly kilenc százalékkal, 6,2 milliárd koronára emelkedett.
Szerdán bejelentett eredményei szerint rekordnyereséget ért el a legnagyobb spanyol vállalat, a Telefónica távközlési cég tavaly: a 4,45 milliárd eurós adózott eredménye, történetében a legnagyobb, 40 százalékkal több a 2004-esnél. Az üzemi eredmény 25 százalékkal 15,28 milliárd euróra nőtt, a forgalom, a csoport további bővülésével is segítve, 25,1 százalékkal, 37,88 milliárd euróra emelkedett.
Az elemzők csak 36 százalékos növekedést vártak az adózott eredményben, 4,3 milliárd euróra, az üzemi eredményben 15,01 milliárdot, a forgalomban 37,55 milliárd eurót.
A negyedik negyedben 52 százalékkal nőtt az adózott eredmény az egy évvel korábbihoz képest, 1,19 milliárd euróra 786,5 millióhoz képest. Elemzők 1,07 milliárd eurót vártak a negyedről.
A forgalom 27,5 százalékkal nőtt a negyedben 10,48 milliárd euróra. A forgalomemelkedést a nagysebességű internet szolgáltatások 21,4 százalékos növekedése segítette elsősorban.
A tavalyi év utolsó napján a cégnek 153,5 millió ügyfele volt, beleszámítva a Telefónica Móviles mobilszolgáltató és a tavaly többségében felvásárolt Cesky Telecom ügyfeleit is.
A tavalyi év végén a cég adóssága 30 milliárd euró volt az egy évvel korábbi 23,7 milliárd euró után.
A Telefónica távközlési vállalat az előrejelzéseket felülmúló, 25 százalékos nyereségnövekedésről számolt be az első félévről. Latin-amerikai mobil üzletága bevételének köszönhetően növekedése maga mögé utasította szektortársait. A világ spanyolajkú lakosságát kiszolgáló legnagyobb távközlési vállalat adózott eredménye 1,84 milliárd euró lett az első félévben, szemben az elemzők 1,65 milliárdos előrejelzési átlagával. A tavalyelőtti első félévben 1,46 milliárd euró volt az adózott eredmény. A féléves bevétel, szintén a várakozásokat felülmúlva, 20 százalékkal 17,36 milliárd euróra emelkedett 14,47 milliárdhoz képest, mégpedig a második negyedévben már gyorsuló ütemben, és főként a Telefónica Moviles mobilszolgáltató leányvállalatnak köszönhetően, amelynek bevétele a második negyedévben 50 százalékkal 4,08 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 2,72 milliárdhoz képest, főleg a további latin-amerikai terjeszkedésnek köszönhetően. A Telefónica üzemi eredménye 15 százalékkal 6,62 milliárd euróra emelkedett, a szakértők előzőleg 6,57 milliárdot jósoltak.
Az ügyfelek száma 40 százalékkal 145 millióra nőtt a BellSouth tíz latin-amerikai mobil szolgáltató leányvállalata és a Cesky Telecom cseh vezetékes szolgáltató megvásárlása miatt. A félév végén négymillió ADSL szélessávú internetes előfizetővel rendelkezett a társaság Spanyolországban, Dél-Amerikában és Csehországban.
A Telefónica júniusban zárta a Cesky Telecom 51,1 százalékának megvételét a cseh kormánytól 2,75 milliárd euróért, majd részesedését 69,4 százalékra emelte, a kisrészvényeseknek tett ajánlatával. A vétellel a Telefónica a cseh mobilpiac legnagyobb szereplője lett, 44 százalékos piaci résszel.
A piaci értékre harmadik távközlési vállalat a világon tavalyelőtt 2,877 milliárd eurós adózott eredményt ért el, 30,6 százalékkal többet a 2003-as 2,2 milliárdnál. Az üzemi eredmény 14,3 százalékkal 7,24 milliárd euróra nőtt 6,33 milliárdról. A pénzforgalmi többlet (EBITDA) 4,9 százalékkal 13,22 milliárd euróra gyarapodott 12,6 milliárdról. A forgalom 6,8 százalékkal 30,32 milliárd euróra emelkedett 28,4 milliárdról.
A cég azon kevesek közé tartozik, amelyeknek a vezetékes szolgáltatásban is sikerei vannak: az üzemeltett vezetékes vonalak számát a 2004. év végére 5,2 százalékkal 43,25 millióra növelték a 2003. végi 41,19 millióról.
A mobilszolgáltatás ügyfeleinek száma 2004 végén 74,44 millió volt világszerte, 43,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban, főleg a folytatódó latin-amerikai terjeszkedés nyomán.
Az ügyfelek teljes száma, beleértve a fizetős tévé és a kábeltévé szolgáltatások ügyfeleit is világszerte, 26,5 százalékkal 118,1 millióra nőtt 93,35 millióról.
Kapcsolódó cikkek
- Az elemzői várakozásoknál jobban nőtt az első negyedben a Cesky Telecom
- A Nokia biztosítja az Eurotel HSDPA hálózatát Csehországban
- Az Eurotel volt 2005-ben az első a cseh mobiltelefon-piacon
- Az S&P leértékelte a Cesky Telecomot
- Versenyjogi bírság a Cesky Telecomnak
- A Nokia WCDMA 3G hálózatot szállít a cseh Eurotel számára
- A T-Mobile megelőzte az Eurotelt Csehországban
- Cesky Telekom - 23 százalékos profitcsökkenés
- A spanyol Telefónica a cseh mobilpiac első számú szereplőjévé vált
- EU-jóváhagyás a Cesky Telecom-Telefonica ügyletre
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.