Nevezetes Nokia-negyedév
Fontosabb vállalati és iparági adatok 2006. első negyedévében: Előzetes becslések alapján az iparág összes negyedéves értékesítése 215 millió darab készülék, mely az előző negyedévhez képest 12 százalékos visszaesés, éves összehasonlításban azonban és 27 százalékos növekedés. A Nokia negyedéves készülék volumene 75,1 millió darab volt, mely 10 százalékos visszaesés az előző negyedévhez képest, 40 százalékos növekedés azonban éves összehasonlításban. Előzetes becslések alapján a Nokia negyedik negyedéves piaci részesedése 35 százalék volt, mely 1 százalékos bővülés az előző negyedévhez képest, és 3 százalékos növekedés éves összehasonlításban. A Nokia értékesítési árbevétele az Egyesült Államokban közel megduplázódott az előző év azonos időszakához képest. A készülékek átlagos eladási ára 103 euróra nőtt az előző negyedéves 99 euróhoz képest.
Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatójának véleménye a vállalat eredményeiről:
„A Nokia kiváló negyedévet zárt, különösen az értékesítési árbevétel és a részvényenkénti nyereség éves növekedésével lehetünk elégedettek. Erős termékválasztékunknak és a terveink kiemelkedő megvalósításának köszönhetően az egyébként rendszerint gyengébb első negyedévben is jó eredményeket értünk el. Érdemes kiemelni, hogy a piaci részesedésünk újabb három százalékkal, 35 százalékra emelkedett. A Nokia így továbbra is biztosan őrzi vezető helyét. Örömmel látom, hogy az új piacok meghódításáért folyó versenyben helyes stratégiát választottunk. Ennek legjobb példája az N70-es multimédia komputer, mely a WCDMA készülékek között a legjobb eladási statisztikával büszkélkedhet, és a Nokia legjövedelmezőbb terméke volt az első negyedévben.”
Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia elnöke és operatív igazgatója elmondta: „az iparág újabb sikeres év előtt áll. Becsléseink szerint idén a világpiac 15 százalékkal növekedhet, melyből 70 százalékot a feltörekvő piacoknak köszönhetünk. A Nokia jövőbeli sikere szempontjából létfontosságú, hogy a felzárkózó országok piacán tovább erősítsük vezető helyünket, elsősorban a belépő kategóriájú, olcsóbb készülékek segítségével. A tartós növekedésünk másik záloga a hálózati üzletág jó teljesítménye, így örömmel látjuk a javuló eredményeket ebben az üzletágban.”
Vállalati és iparági kilátások a második negyedévre és a teljes 2006-os évre:
várhatóan tovább nő az eladott készülékek száma a teljes iparágat tekintve;
a Nokia piaci részesedésének aránya előreláthatólag nem változik jelentősen a következő negyedévben; a hálózati üzletág a szezonalitásnak megfelelően fejlődik 2006 második negyedévében; a 2005-ös 795 millió eladott készülékhez képes a Nokia mintegy 15 százalékos iparági bővüléssel számol 2006-ra; bár a készülékgyártók várhatóan 2006-ban is növelik az eladásaikat, a feltörekvő piacok sajátosságai és az erős verseny miatt várhatóan némileg csökken az eladott készülékek átlagos ára; a Nokia szerény bővülésre számít a mobilinfrastruktúra vonalon euróban számolva 2006-ban; a Nokia célja, hogy a teljes évet tekintve növelje piaci részesedését a mobiltelefonok és a hálózati eszközök piacán.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- A Nokia Siemens több mint 3 ezres leépítésre készül
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A Nokia kínai beszállítója települ Komáromba
- Mobilkészülék-gyárat létesít Kolozsváron a Nokia
- A Nokia megvenné a Palm-ot?
- Kirajzolódik a Nokia Siemens Networks portfoliója
- Bővítik a Nokia komáromi gyárát, 300 millió legyártott készülék
- Fotónyomtatás Nokia hálózaton keresztül
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.