Nevezetes Nokia-negyedév
Fontosabb vállalati és iparági adatok 2006. első negyedévében: Előzetes becslések alapján az iparág összes negyedéves értékesítése 215 millió darab készülék, mely az előző negyedévhez képest 12 százalékos visszaesés, éves összehasonlításban azonban és 27 százalékos növekedés. A Nokia negyedéves készülék volumene 75,1 millió darab volt, mely 10 százalékos visszaesés az előző negyedévhez képest, 40 százalékos növekedés azonban éves összehasonlításban. Előzetes becslések alapján a Nokia negyedik negyedéves piaci részesedése 35 százalék volt, mely 1 százalékos bővülés az előző negyedévhez képest, és 3 százalékos növekedés éves összehasonlításban. A Nokia értékesítési árbevétele az Egyesült Államokban közel megduplázódott az előző év azonos időszakához képest. A készülékek átlagos eladási ára 103 euróra nőtt az előző negyedéves 99 euróhoz képest.
Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatójának véleménye a vállalat eredményeiről:
„A Nokia kiváló negyedévet zárt, különösen az értékesítési árbevétel és a részvényenkénti nyereség éves növekedésével lehetünk elégedettek. Erős termékválasztékunknak és a terveink kiemelkedő megvalósításának köszönhetően az egyébként rendszerint gyengébb első negyedévben is jó eredményeket értünk el. Érdemes kiemelni, hogy a piaci részesedésünk újabb három százalékkal, 35 százalékra emelkedett. A Nokia így továbbra is biztosan őrzi vezető helyét. Örömmel látom, hogy az új piacok meghódításáért folyó versenyben helyes stratégiát választottunk. Ennek legjobb példája az N70-es multimédia komputer, mely a WCDMA készülékek között a legjobb eladási statisztikával büszkélkedhet, és a Nokia legjövedelmezőbb terméke volt az első negyedévben.”
Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia elnöke és operatív igazgatója elmondta: „az iparág újabb sikeres év előtt áll. Becsléseink szerint idén a világpiac 15 százalékkal növekedhet, melyből 70 százalékot a feltörekvő piacoknak köszönhetünk. A Nokia jövőbeli sikere szempontjából létfontosságú, hogy a felzárkózó országok piacán tovább erősítsük vezető helyünket, elsősorban a belépő kategóriájú, olcsóbb készülékek segítségével. A tartós növekedésünk másik záloga a hálózati üzletág jó teljesítménye, így örömmel látjuk a javuló eredményeket ebben az üzletágban.”
Vállalati és iparági kilátások a második negyedévre és a teljes 2006-os évre:
várhatóan tovább nő az eladott készülékek száma a teljes iparágat tekintve;
a Nokia piaci részesedésének aránya előreláthatólag nem változik jelentősen a következő negyedévben; a hálózati üzletág a szezonalitásnak megfelelően fejlődik 2006 második negyedévében; a 2005-ös 795 millió eladott készülékhez képes a Nokia mintegy 15 százalékos iparági bővüléssel számol 2006-ra; bár a készülékgyártók várhatóan 2006-ban is növelik az eladásaikat, a feltörekvő piacok sajátosságai és az erős verseny miatt várhatóan némileg csökken az eladott készülékek átlagos ára; a Nokia szerény bővülésre számít a mobilinfrastruktúra vonalon euróban számolva 2006-ban; a Nokia célja, hogy a teljes évet tekintve növelje piaci részesedését a mobiltelefonok és a hálózati eszközök piacán.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- A Nokia Siemens több mint 3 ezres leépítésre készül
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A Nokia kínai beszállítója települ Komáromba
- Mobilkészülék-gyárat létesít Kolozsváron a Nokia
- A Nokia megvenné a Palm-ot?
- Kirajzolódik a Nokia Siemens Networks portfoliója
- Bővítik a Nokia komáromi gyárát, 300 millió legyártott készülék
- Fotónyomtatás Nokia hálózaton keresztül
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.