A Yahoo egy részének megvételéről tárgyal a Microsoft

Milkovits Gábor, 2006. május 4. 10:18
A Financial Times beszámolója szerint a Microsoft közel egy éve tárgyalásokat folytat a Yahoo-val arról, hogy kisebbségi tulajdonrészt szerezzen az internetes tartalomszolgáltatónál.
A lap szerint a tárgyalások jelenleg nincsenek aktív fázisban, ugyanakkor a hírforrások állításai alapján a Microsoft vezetése továbbra is nyitott a megegyezés irányában. Az értesülést mostanáig egyik érintett fél sem erősítette meg. A hírforrások tudni vélik, hogy a szoftverkonszern MSN részlegét adná át a Yahoo-nak, cserébe a kisebbségi részesedésért a cégben. A lépés célja nyilvánvalóan a Google elleni közös fellépés, illetve a keresőszolgáltatásokhoz kapcsolódó internetes reklámpiac felfuttatása lenne. Tavaly a Mirosoft a Time Warner-rel tárgyalt hasonló céllal: akkor 5%-os AOL tulajdonrész, illetve a keresőtechnológia megvételéről volt szó, eredmény azonban végül nem született. A Yahoo-üzlet valószínűleg ismét lehetővé tenné a Microsoft számára a tartalomszolgáltató reklámkezelő technológiájának használatát, amelyet nemrég saját AdCenter megoldására cserélt a cég. Az AdCenter azonban egyelőre nem váltotta be hozzá fűzött reményeket, a hirdetők száma ugyanis a Credit Suisse becslése szerint jelenleg alig a tizede korábbi 300 ezernek.

Akár létrejön a megegyezés a Yahoo-val, akár nem, annyi biztos, hogy a Microsoft nem hagyja annyiban a Google egyre látványosabb előretörését az online szférában. A vállalat ugyanis a vártnál jóval többet, mintegy 2,4 milliárd dollárt kíván befektetni az elkövetkező 15 hónapban különféle saját projektekbe, és ezek között elemzők szerint kiemelt helyet kapnak majd az online szolgáltatások.
Kulcsszavak: +céginfo Yahoo Microsoft

Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában

Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat. 

2024. június 17. 13:20

Használni már sokan tudják, de az adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz

Egyre több cég alkalmazza a mesterséges intelligenciát, de kevesen mondhatják el, hogy tisztában vannak azzal, hogy milyen hazai és nemzetközi, pénzügyi, felügyeleti és adatvédelmi szabályokat szükséges betartaniuk és hogyan alakíthatnak ki egy biztonságos, felkészült környezetet egy AI projekt megvalósulásakor. 

2024. június 17. 12:28

Az ABB az elektromos buszokhoz készült, energiahatékony motor- és invertercsomagot vezet be a piacra

Az ABB bejelentette az AMXE250 motorból és HES580 inverterből álló, kifejezetten az elektromos buszok igényeire szabott új és innovatív csomagjának bevezetését. Az új hajtáscsomag, amelynek harmonikus működése egy hatékonyabb, megbízhatóbb és az ipar számára azonnal rendelkezésre álló megoldást eredményez, jelentős előrelépést jelent a tisztább és fenntarthatóbb közlekedési lehetőségek terén.

2024. június 17. 11:28

K&H: Adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz

Egyre több cég alkalmazza a mesterséges intelligenciát, de kevesen mondhatják el, hogy tisztában vannak azzal, hogy milyen hazai és nemzetközi, pénzügyi, felügyeleti és adatvédelmi szabályokat szükséges betartaniuk és hogyan alakíthatnak ki egy biztonságos, felkészült környezetet egy AI projekt megvalósulásakor. 

2024. június 17. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30