Leépít Németországban az Ericsson
A Marconi-ügylet miatt az Ericsson világszerte 1500 munkahelyet épít le a 63 200-ból.
A svéd Ericcson, a világ legnagyobb távközlésiberendezés-gyártója 4,605 milliárd svéd koronás adózott eredményt jelentett az első negyedévről, 46 százalékkal kevesebbet a tavalyi utolsó negyedévi 8,5 milliárdnál. Az eredmény 1 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbi 4,644 milliárdnál.
Az üzemi eredmény 36 százalékkal 6,624 milliárd koronára csökkent az előző negyed 10,4 milliárdjáról, és alig haladta meg az egy évvel korábbi 6,602 milliárdot. A rátája, 16,9 százalék, elmaradt mind a tavalyi utolsó negyedévi 22,7 százaléktól, mind az egy évvel korábbi 21,0 százaléktól.
A forgalom, 39,176 milliárd svéd korona, 14 százalékkal kisebb volt a tavalyi utolsó negyedévi 45,7 milliárdnál, de 24 százalékkal meghaladta a tavalyi első negyedévi 31,467 milliárdot. A tavaly megvásárolt Marconi nélkül számolva is 15 százalékkal nőtt az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest. A szolgáltatási bevétel, részben már a Marconinak köszönhetőn, a tavalyi első negyedévhez képest 60 százalékkal 7,2 milliárd koronára emelkedett.
A vállalatvezetés elégedett a forgalom szerves növekedésével, és nagy reményeket fűz a mobil széles sávú szolgáltatások piacának szerényen gyorsuló bővüléséhez. Az eredmények és a profitráta viszonylagos gyengeségét az új szállítások és szolgáltatások kezdeti kiadásaival és a brit Marconi beillesztésének költségeivel magyarázták. Hozzátették, hogy a Marconi megvételétől várt egyes megtakarítások is késni fognak. Megjegyezeték, hogy Kínában késnek a harmadik generációs mobilszolgáltatási koncessziók.
Az Ericsson tavaly 2,2 milliárd dollárt fizetett a Marconiért, a felvásárlástól a vezetékes üzletágában vár javulást.
Az Ericsson tavaly 37,1 százalékkal 24,46 milliárd svéd koronára növelte az adózott eredményét a 2004-es 17,836 milliárdról, IFRS szerint számolva, illetve átszámolva. Az üzemi eredménye 33,084 milliárd koronára nőtt 26,706 milliárdról, a rátája évi átlagban 21,8 százalékra javult a 2004-es 20,2 százalékról. A forgalom 151,82 milliárd svéd koronára gyarapodott 131,97 milliárdról.
Nyugat-Európában 5 százalékkal 41,9 milliárd svéd koronára, Kelet-Európában, a Közel-Keleten és Afrikában 19 százalékkal 39,9 milliárd koronára, Észak-Amerikában 25 százalékkal 19,4 milliárd koronára, Ázsiában 10 százalékkal 31,4 milliárd koronára, Latin-Amerikában 32 százalékkal 19,1 milliárd koronára nőtt az értékesítés tavaly.
A korábbi könyvelési szabvány szerint 2004-ben az Ericsson adózott eredménye 19 milliárd korona volt, a 2003-as, 10,84 milliárd korona veszteség helyett. A bevétel 131,97 milliárd koronára emelkedett 117,74 milliárdról.
2004-ben a cég központot nyitott Magyarországon második és harmadik generációs mobilhálózatok tervezésére.
Kapcsolódó cikkek
- Ericcson: optikai hálózat és Triple Play központ Bólyban
- 1 millió bázisállomás az Ericssontól
- Ericsson: három lábon állás a stratégia
- Az Ericsson első negyedéve: 27 százalékkal nőtt a profit
- Ericsson: a személyre szabott, interaktív televíziózásért
- Svanberg: a televízió a jövő hálózatainak hajtóereje
- EDGE Evolution: 1 Mb/s mobil-adatátvitel 2009-re
- Az Ericsson bővíti a Mobilkom Austria csoport 3G hálózatait
- Az Ericsson ajánlatot tett a Tandberg Television felvásárlására
- Az Ericsson norvég tartalomszolgáltatót venne
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.