Microsoft eszközök amatőr játékfejlesztőknek
Milkovits Gábor, 2006. augusztus 14. 22:02
A Microsoft XNA Game Studio Express néven eszközöket ad ki független és amatőr játékfejlesztők számára, Xbox játékkonzol- és Windows PC-platformjához.
A szoftverkészlet ingyenes béta tesztváltozata augusztus 30-án lát napvilágot, a 99 dolláros éves díj ellenében hozzáférhető végleges verziót pedig valamikor karácsony környékén adja ki a Microsoft. A felhasználók ezzel az egyelőre "Creators' Club" elnevezés alatt futó online közösség tagjaivá válhatnak, ahol az interneten játszhatják, illetve megoszthatják majd egymással az általuk fejlesztett játékokat. Ezzel a szoftveróriás valami olyan modellt szeretne kialakítani, mint amilyen a videók terén az igen népszerű YouTube. A megoldás újszerűsége abban rejlik, hogy míg a PC-platformon gyakorlatilag a kezdetek óta van lehetőség saját szoftverek létrehozására, a konzolos játékok eddig hagyományosan kizárólag a nagy fejlesztő cégek terepének számítottak.
Peter Moore, a Microsoft interaktív szórakoztató alkalmazásokért felelős alelnöke a sajtónak elmondta, hogy az XNA Game Studio Express-szel létrehozott játékok az amatőr és független fejlesztők tulajdonában maradnának, és amennyiben a szoftverkonszern fantáziát lát valamelyikben, és forgalmazni szeretné az Xbox 360-hoz, szerződéses formában megosztozna a bevételeken a szerzővel. A Microsoft azt is tervezi, hogy a jövőben egyetemek és középiskolák rendelkezésére bocsátja majd az eszközöket, ily módon segítve felkarolni a fiatal tehetségeket. Az alkalmazással a cég egyszerre két irányban is előrelépést tehet: egyrészt újabb vonzó eszközzel bővíti egyre fontosabbnak tartott internet-alapú szolgáltatás-csomagját, másrészt pedig megerősítheti Xbox 360 konzolja és játékai pozícióját a Nintendo Wii és a Sony PlayStation 3 közelgő megjelenésével egyre éleződő versenyt produkáló konzolpiacon.
Peter Moore, a Microsoft interaktív szórakoztató alkalmazásokért felelős alelnöke a sajtónak elmondta, hogy az XNA Game Studio Express-szel létrehozott játékok az amatőr és független fejlesztők tulajdonában maradnának, és amennyiben a szoftverkonszern fantáziát lát valamelyikben, és forgalmazni szeretné az Xbox 360-hoz, szerződéses formában megosztozna a bevételeken a szerzővel. A Microsoft azt is tervezi, hogy a jövőben egyetemek és középiskolák rendelkezésére bocsátja majd az eszközöket, ily módon segítve felkarolni a fiatal tehetségeket. Az alkalmazással a cég egyszerre két irányban is előrelépést tehet: egyrészt újabb vonzó eszközzel bővíti egyre fontosabbnak tartott internet-alapú szolgáltatás-csomagját, másrészt pedig megerősítheti Xbox 360 konzolja és játékai pozícióját a Nintendo Wii és a Sony PlayStation 3 közelgő megjelenésével egyre éleződő versenyt produkáló konzolpiacon.
Kulcsszavak: Xbox
Kapcsolódó cikkek
- Xbox Live: a hackerek visszavágnak
- Kitiltja az Xbox Live-ról a csalókat a Microsoft
- Microsoft Halo 3 szeptember 25-26-án
- Már kapható a fekete Xbox
- Qwerty billentyűzetes hivatalos kiegészítő az Xbox 360-hoz
- Live Messenger az Xboxon
- Itt az Xbox 360 Elite
- Blu-ray meghajtó az Xbox 360-hoz?
- A Microsoft megnyitja az Xbox Live-ot a PC-felhasználók előtt
- A Gyűrűk Ura rendezője két új Xbox-játékot készít