Számok helyett nevet kapnak a Nokia mobilok

Milkovits Gábor, 2006. szeptember 7. 20:19
A Nokia bejelentette, hogy a jövőben négyjegyű számok helyett nevet ad majd új mobiltelefonjainak.
Mondhatnánk, hogy a példa ragadós: a divatot a Motorola kezdte, és RAZR ultravékony mobiljaival azóta gyakorlatilag külön márkanevet kreált, de megemlíthetők az LG szintén sikeres „csokoládé” modelljei is. Keith Pardy, a Nokia marketingfőnöke konkrét elnevezéseket egyelőre nem közölt, csupán megindokolta a döntést. Elmondta, hogy a fogyasztók számára a semmitmondó számoknál fontosabbak a jobban megjegyezhető, és általában valamilyen jelentést hordozó nevek (a „razor” szóval azonos módon ejtendő RAZR így például borotvát jelent, ami nyilvánvalóan a készülék vékony voltára utal). A finn mobilóriás azért már kísérletezett nevekkel: tavaly „L’Amour” elnevezés alatt dobta piacra első divattelefonjait, a termékcsalád pedig a héten bővült három új modellel, a 7390-essel, a 7373-assal, és a 7360-assal.

A számokról nevekre történő váltás mellett Pardy azt is megemlítette, hogy fejlesztéseket terveznek a RAZR-hoz, vagy a Samsung ultravékony modelljeihez hasonló készülékek terén. Elismerte, hogy némileg elmaradtak ezen a területen, ami nem az első olyan eset, amikor a Nokia későn követi a divatot. 2004-2005 folyamán komoly piacvesztést és pénzügyi nehézségeket okozott a vállalatnak, hogy sokáig hiányoztak kínálatából a széthajtható kivitelű, multimédiás mobiltelefonok.
Kulcsszavak: mobiltelefon Nokia

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36