Az olasz kormány elégedetlen a Telecom Italiával
Az illetékes szakszervezetek ugyancsak tiltakoznak, sztrájkkal fenyegetnek, és vezetőik szerdán tárgyalnak a Telecom Italia vezetőivel. - Fölmerült a kockázat, hogy a (Telecom Italia) külföldi kézre kerül - mondta a CISL szakszervezeti szövetség főtitkára, Raffaele Bonani.
A Telecom Italiát 1997-ben privatizálták, de a kormány megtartotta a vétójogot biztosító aranyrészvényt.
"Félő, hogy a régi iskolához tartozó olasz üzletemberek megismételhetik legmerészebb húzásukat: államosítják az adósságot, miközben privatizálják a profitot", figyelmeztetett szerdán a La Repubblica című lap vezércikkben.
Az ötödik számú európai távközlési társaság, a Telecom Italia a hét elején gyökeres stratégiaváltást jelentett be: kettéoszlik, vezetékes és mobilüzletágát két külön cégbe szervezik a csoport keretében, és a cég elnöke csábító kijelentést tett arról, hogy a mobilüzletágat ugyan nem akarják eladni, de azért bármilyen jó ajánlatot szívesen megvizsgálnak. A cég elsősorban médiaszolgáltató óhajt lenni a jövőben, ettől jobb tőkepiaci értékelést remélve.
Elemzők szerint a mobil üzletág számos kérőre számíthat akár pénzügyi, akár szakmai befektetők közül, mivel előfizetésekkel rendelkező, azaz megbízható bevételű vállalkozás, és ezért a bankok szívesen kölcsönöznek a vevőknek efféle felvásárlásra, nem kell hozzá sok készpénz.
Az olasz mobilszolgáltatás piaci népszerűségét azonban csökkentheti a kiszervezés egyik jól látható oka: a nyereségesség csökken az átkapcsolási díjak kényszerű, EU-szintű lefaragása miatt.
A Telecom Italia épp csak tavaly vásárolta meg, 20 milliárd euróért, a Telecom Italia Mobile mobilszolgáltató részleg még nem nála volt 44 százalékát, ám azóta a cég kiszállt görög- és törökországi mobilvállalkozásából. Mindennek dacára a Telecom Italia Mobile eladása akár 55 milliárd eurót is hozhat, ami eltüntetné a Telecom Italia nyomasztó, az első félév végén 41,315 milliárd eurós adósságát, a korábbi terjeszkedés következményét.
A vezetékes üzletágban az új stratégia szerint a médiaszolgáltatásokra és a széles sávú technológiára akarnak összpontosítani, az internetes zene-, a film- és tévészolgáltatást hangsúlyozva. Már a múlt héten egyezkedtek a News Corporationnel, és megállapodtak a News Corporationhöz tartozó amerikai 20th Century Fox filmstúdió filmjeinek terjesztésében a szélessávú tévészolgáltatásban.
A Telecom Italia új stratégiája ellentétes a többi nagy távközlési cégével, amelyek a vezetékes és a mobilszolgáltatások együttesére esküsznek.
A Standard & Poor's nemzetközi hitelminősítő egyelőre figyelőlistára tette, leértékelés kilátásával, a Telecom Italia adósosztályzatát, az átszervezés miatt.
A Telecom Italia az első félévben 1,496 milliárd eurós adózott eredményt ért el, 15,7 százalékkal kevesebbet a tavalyi első félévi 1,775 milliárdnál. A visszaesést a TIM Hellas görög mobilszolgáltató eladásával magyarázták, amely tavaly jelentős egyszeri tétellel gazdagította az adózott eredményt.
Az üzemi eredmény, 3,801 milliárd euró, 4,5 százalékkal maradt el a tavalyi első félévi 3,986 milliárdtól, ezt a hálózatfejlesztés költségeivel indokolták.
A pénzforgalmi többlet (EBITDA) 0,5 százalékkal 6,518 milliárd euróra nőtt.
A bevétel, 15,335 milliárd euró, 5,6 százalékkal haladta meg a tavalyi első félévi 14,528 milliárdot; valutaárfolyam-változások és a csoportösszetétel változása nélkül számolva a szerves fejlődés 2,6 százalékos volt.
A vezetékes üzletág bevétele, 8,977 milliárd euró, 1,3 százalékkal több a tavalyi első félévi 8,861 milliárdnál.
Ezen belül a hagyományos telefonbeszélgetés-szolgáltatás bevétele 7 százalékkal 4,805 milliárd euróra csökkent, de ezt nem az ügyfélkör csekély, további ritkulása okozta, hanem a vezetékes-mobil átkapcsolási tarifák csökkentése.
A vezetékes internetszolgáltatás bevétele ellenben 7,3 százalékkal 762 millió euróra nőtt, ebből a szélessávú szolgáltatás bevétel-növekedése 13,6 százalékos volt, beleértve a német, a francia és a holland piacot is. A Telecom Italia európai szélessávú programja (EBP) - vagyis egyelőre a Németországiban, Franciaországban és Hollandiában terjeszkedő szolgáltatás - maga 101,4 százalékkal 427 millió euróra növelte a bevételét a tavalyi első félévhez képest. Itt igen gyors a megtérülés: az EBITDA 14 millió euró volt, az egy évvel korábbi, 16 millió eurós hiány helyett, amit a bevezetés költsége okozott.
A mobilüzletág bevétele, 4,982 milliárd euró, 1,1 százalékkal több a tavalyi első félévi 4,93 milliárdnál. Az átkapcsolási díjak csökkentése nélkül 5,8 százalékos lett volna a többlet.
A beszélgetésekből származó bevétel, 3,591 milliárd euró, abból jött össze, hogy a kimenő beszélgetésforgalom 1,4 százalékkal nőtt, ellenben a bejövő forgalom bevétele 17 százalékkal visszaesett, a szolgáltatók közötti átkapcsolási díjak csökkentése miatt.
A készülékeladásból származó bevétel 37,8 százalékkal nőtt.
A mobilüzletágban az EBITDA 3,1 százalékkal 2,553 milliárd euróra csökkent, az üzemi eredmény 7,5 százalékkal 1,874 milliárd euróra fogyatkozott.
Kapcsolódó cikkek
- A Telecom Italia legújabb kérője a spanyol Telefónica
- Olasz bankok ellenajánlatra készülnek a Telecom Italia külföldi kézbe kerülésének megakadályozására
- Az olasz távközlőért többen készek harcolni
- Szemet vetett a Telecom Italiára a spanyol Telefónica
- Mobiltelefon felcsavarható kijelzővel
- Mobilszolgáltatók szövetkeznek a Google ellen
- Orosz kézbe kerülhet a Telecom Italia
- Lemondott a Telecom Italia elnöke
- Félévi eredményei után irányt vált a Telecom Italia
- A Nokia Itáliában erősít
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.