Oracle negyedév: rekordbevételek és rekorderedmények
Ugyanehhez az alaphoz viszonyítva a nem GAAP szerinti egy részvényre jutó eredmény 24%-kal nőtt, elérve a 18 centet, a nem GAAP szerinti nettó nyereség pedig 26%-kal 931 millió dollárra emelkedett.
„Az első negyedévre vonatkozóan rekordbevételekről és eredményről számolhatunk be” – mondta Safra Catz, az Oracle elnöke és pénzügyi igazgatója, majd így folytatta: „Az összes mutató tekintetében túlszárnyaltuk a várt eredményeket, és minden termékcsaládban és földrajzi térségben erős bevételnövekedést értünk el. Harmadik évében járunk annak az öt éves időszaknak, amelynek minden egyes évére 20%-os növekedést céloztunk meg az egy részvényre jutó eredmény tekintetében. Így továbbra is kényelmesen túlteljesítjük terveinket.”
„Az alkalmazások terén rohamos tempóban hódítjuk el a piaci részesedést az SAP-től” – nyilatkozta Charles Phillips, az Oracle elnöke. „Az idei első negyedév már a második, amelyben az új Oracle-alkalmazáslicencek értékesítése folyamatosan eléri vagy meghaladja a 80%-ot. Ez tízszerese az új licencekből származó bevételek 8%-os növekedésének, amit az SAP a legutóbb lezárult negyedévében elért.”
„Úgy tűnik, az SAP újragondolja piaci stratégiáját, látva alkalmazásaiknak az Oracle javára történő piacvesztését és azokat a nehézségeket, amelyek szoftvereiknek a korszerű szolgáltatásorientált architektúrára való átállításával járnak” – mutatott rá Larry Ellison, az Oracle vezérigazgatója. „Épp most jelentették be az SAP-alkalmazások következő verziója megjelenésének elhalasztását 2010-re. Ez komoly két éves lemaradás az SOA alapú Oracle Fusion alkalmazáscsalád tervezett megjelentetéséhez képest. Vezérigazgatójuk, Kagermann pedig most új felvásárlási stratégiáról beszél az SAP lassú tempójú szerves növekedésének felgyorsítása érdekében. Ez komoly irányváltás az SAP számára.”
Kapcsolódó cikkek
- Az Oracle félmilliárdért felvásárolja az Agile céget
- IDC: Az Oracle vezeti a relációs adatbázis-kezelők piacát
- Oracle: 36%-os eredménybővülés
- Oracle: vártnál kedvezőbb negyedéves eredmények
- Az Oracle 3,3 milliárd dollárért felvásárolta a Hyperiont
- Oracle TimesTen adatbázis-kezelő 7-es verzió
- Az Oracle felvásárolja a Demantrát
- Megveheti a Novell-t az Oracle
- Oracle: A vártnál nagyobb nyereség pénzügyi harmadik negyedévében
- Oracle: a termékstratégia újabb lépései a felvásárlások után
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.