Emelkednek a kábeltelevíziós, csökkennek az internetes díjak
Szűcs László, a cég sajtókapcsolati igazgatója az MTI-nek elmondta: az idén minden bizonnyal folytatódik az a tendencia, ami az elmúlt években kialakult. Azaz az internetes és a telefonszolgáltatási díjak folyamatosan mérséklődnek az egyre nagyobb verseny miatt. Példaként megemlítette: ugyanazt a minőségű internetes szolgáltatást ma fél-harmad áron lehet megvásárolni, mint 5-6 évvel ezelőtt, illetve ugyanannyi pénzért 5-6 szoros sebességet kap az előfizető.
Az UPC, készülve a további versenyre, azt tervezi, hogy bővíti internetes csomagválasztékát: új csomagot ad majd a teljesen kezdőknek, illetve a legnagyobb magánfelhasználóknak. Szűcs László kifejtette: a telefonpiacon nagyon élessé vált a verseny, sok szolgáltató tevékenykedik, s ezért nagyon valószínű, hogy az idén is csökkennek az árak. A televíziós piacról közölte: bár a listaáras havidíjak nem csökkentek, tavaly először akcióban már nagyon nagy kedvezményeket adtak az új előfizetőknek. Úgy vélte, a folyamatot tekintve ez csak az első lépés volt. Az UPC-nek a magyar piacon 730 ezer kábeltévés, 180 ezer internet-, 170 ezer UPC Direct és több mint 50 ezer telefon-előfizetője van.
A 310 ezer előfizetővel rendelkező T-Kábel az előre jelzett fogyasztói árindex-el, mintegy 6 százalékkal emeli kábeltelevíziós díjait, míg a szintén kábelen nyújtott másik két, a telefon- és internetszolgáltatás árán nem változtat. A társaság az idén egyrészt új területeken szeretne előfizetőket szerezni, ám úgy véli, ma már inkább az előfizetők megtartása fontosabb.
Szathmári Géza, a GTS Datanet vezérigazgatója az internetes trendekről elmondta: tavaly és 2007-ben nagymértékben nőtt és nő a sávszélesség, ami egyértelmű jele annak, hogy a szolgáltatók felkészülnek az internetes televíziós (IP TV) szolgáltatásra. Hozzátette: tavaly csökkentek az árak, de drámai mértékű mérséklődés nem volt. Ez várhatóan az idén is így lesz, mivel inkább a sávszélesség növelése a fő cél. Szathmári Géza szerint nagyobb számú IP TV ajánlat 2007 közepére várható, a GTS Datanet szintén tervezi e szolgáltatás beindítását. Szakértők szerint az is elképzelhető, hogy az alternatív szolgáltatók közös platformon indítják majd az IP TV-t.
A vezérigazgató közölte: a széles sávú internet iránt nagy az igény. A GTS tavaly az utolsó negyedévben az eddigi leggyorsabb növekedést tapasztalta: novemberben például 2.500 ügyfél szerződött vele.
Kapcsolódó cikkek
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- Szünetelő internet-szolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- Idén a UPC a legjobb sávszélesség-bővítő
- GTS hálózaton keresztül kommunikálnak a Palace Cinemas mozik
- GTS-Datanet: Yo! Alap ADSL csomag és Yo! Duma telefonszolgáltatás
- "Yo! Neked", GTS-Datanet
- T-Kábel: telefonszolgáltatás-fejlesztés 1 milliárdért
- Budapesten indít kábeltelefonos szolgáltatást a T-Kábel
- 700 idős tanulót vár a UPC
- Minimum, Medium, Extreme, Professional: új UPC internet-portfolió
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
Kevesen élnek a Black Friday bevált trükkjeivel, de a HONOR segíthet
Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi ajánlatokon.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be
A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.