Már a "Sötét Csillag" is nyílt forráskódú
forrás Prim Online, 2007. március 13. 14:24
A Sun Microsystems a San Franciscóban megrendezett 2007-es „Games Development Conference” játékfejlesztői konferencián bejelentette, hogy nyílt forráskódúvá teszi az online játékokhoz készült Darkstar Projekt nevű kiszolgálóplatformját. A vállalat ezzel egyidejűleg bejelentette, hogy a jelentkezők előtt nyitva áll a Darkstar Playground nevű kezdeményezés is, amivel a fejlesztők különféle, egyetlen kiszolgáló platformról felügyelt játékokat hozhatnak létre.
A Darkstar Projektről
A Darkstar Projekt a többszereplős online játékok robbanásszerűen fejlődő piacán egyre fontosabb alaptechnológiává válik. A Darkstar technológia nyílt forráskódúvá tételével a Sun kiszélesíti a piaci lehetőségeket az online játékfejlesztők előtt, akiknek ezután nem kell bajlódniuk a vállalati szintű kiszolgáló-oldali megoldások kifejlesztésével, így fő tevékenységükre, a játékfejlesztésre koncentrálhatják erőiket.
A Darkstar Projekt új változata egyszerűsített programozási felülettel rendelkezik, és tartalmazza a más gyártók bővítményeibe való beillesztéshez beépülő API-kat, a méretezhetőséghez, az erőteljes teljesítményhez és a hibamentes működéshez szükséges egyéb fejlesztéseket is.
A Darkstar Projekt GPL licencelésű forráskódja néhány hónapon belül lesz elérhető. A cég további részleteket a május 9-én San Franciscóban megrendezésre kerülő Sun JavaOne konferencián tesz közzé.
A Sun Darkstar Playground kezdeményezése
A Darkstar Projekt legfrissebb verziójával párhuzamosan a Sun elindította a Darkstar Playground nevű kezdeményezést is, amelynek keretében a jogosult fejlesztők hozzáférhetnek a Sun által üzemeltetett kiszolgáló-erőforrásokhoz, és ingyenesen elkezdhetik saját online játékaik fejlesztését. A Darkstar Playgorundban való részvétel iránt érdeklődő fejlesztők a www.projectdarkstar.com webhelyen kaphatnak további információkat.. A Playground a májusi JavaOne ’07 konferencián élőben is bemutatkozik.
A Darkstar Projekt a többszereplős online játékok robbanásszerűen fejlődő piacán egyre fontosabb alaptechnológiává válik. A Darkstar technológia nyílt forráskódúvá tételével a Sun kiszélesíti a piaci lehetőségeket az online játékfejlesztők előtt, akiknek ezután nem kell bajlódniuk a vállalati szintű kiszolgáló-oldali megoldások kifejlesztésével, így fő tevékenységükre, a játékfejlesztésre koncentrálhatják erőiket.
A Darkstar Projekt új változata egyszerűsített programozási felülettel rendelkezik, és tartalmazza a más gyártók bővítményeibe való beillesztéshez beépülő API-kat, a méretezhetőséghez, az erőteljes teljesítményhez és a hibamentes működéshez szükséges egyéb fejlesztéseket is.
A Darkstar Projekt GPL licencelésű forráskódja néhány hónapon belül lesz elérhető. A cég további részleteket a május 9-én San Franciscóban megrendezésre kerülő Sun JavaOne konferencián tesz közzé.
A Sun Darkstar Playground kezdeményezése
A Darkstar Projekt legfrissebb verziójával párhuzamosan a Sun elindította a Darkstar Playground nevű kezdeményezést is, amelynek keretében a jogosult fejlesztők hozzáférhetnek a Sun által üzemeltetett kiszolgáló-erőforrásokhoz, és ingyenesen elkezdhetik saját online játékaik fejlesztését. A Darkstar Playgorundban való részvétel iránt érdeklődő fejlesztők a www.projectdarkstar.com webhelyen kaphatnak további információkat.. A Playground a májusi JavaOne ’07 konferencián élőben is bemutatkozik.
Kapcsolódó cikkek
- Részletek az új Sony PSP-ről
- Sun pengeszerverek Intel processzorokkal
- Japánban ötszörösen alulmaradt a Playstation3 a Wii-vel szemben
- LAN parti ProCurve infrastruktúrán
- Magyar szakembereket keres a Crytek játékfejlesztő cég
- Jönnek a 65nm-es nagy teljesítményű szerver CPU-k
- Kitiltja az Xbox Live-ról a csalókat a Microsoft
- Tökéletes, élethű grafika az új Asus grafikus kártyával
- Microsoft Halo 3 szeptember 25-26-án
- I. Electronic Arts Játék Fesztivál az INFOmarket - Mobil Show-n