Mint a mágnes

2000. január 5. 13:36
A szolgáltatói szektorban toronymagasan vezetik a SAS Institute 1999-es értékesítési toplistáját a telekommunikációs cégek. Az európai régióban a fenti szektor 50 legnagyobb értékű eladásából 45 telekommunikációs cégnél történt (köztük van a Westel 900 GSM Rt. is, ahol marketinginformációs rendszert működtetnek SAS-szoftveren). Ezért nem meglepő, hogy a SAS Institute bevezetett egy olyan, a telcom cégek számára kifejlesztett megoldást, amely a várható ügyfél-lemorzsolódásra figyelmezteti a fenti cégeket, hogy időben megtehessék a megelőző lépéseket.
A Churn Management Solution for Telecommunicationst (CMST) - jó érzékkel - 2000-ben már Magyarországon is forgalomba hozza a cég, hiszen az új mobilszolgáltató megjelenése valószínűleg jelentősen megmozgatja a régebbi szolgáltatók ügyfélkörét, amelyek nyilván lépni óhajtanak majd azok megtartása érdekében. Ehhez azonban nem árt tudniuk, mely ügyfélcsoportok az érintettek, és mivel lehet rájuk pozitív hatást gyakorolni.

A CMST a SAS Institute CRM Knowledge Solution Series (CKSS) sorozatának első ajánlata. Az iparág- és alkalmazásspecifikus megoldásokat tartalmazó sorozat tagjai - gyors eredményeket kínálva a legégetőbb ügyfélkapcsolati irányítási feladatokra - segítik majd a marketingmunkát, s így alkalmazásuk hatékonyabb ügyfélelérést és -kiszolgálást ígér. A sorozatot később a csalások felderítésére és a keresztértékesítésre is kiterjesztik.

A CMST a folyamatot teljes egészében támogató, integrált lemorzsolódáskezelő megoldás, vagyis az adatok összegyűjtését és raktározását az előrejelzéses alapon működő lemorzsolódásmodellezés követi, az eredményeknek az értékesítési hálózatban dolgozók részére történő "elosztása" pedig a legkülönbözőbb adathordozókon - többek között vállalati intraneten és portálokon - keresztül történik.

A SAS Institute globális informatikai stratégája, Jim Davis szerint az európai és amerikai telekommunikációs cégeknek évente körülbelül negyedmilliárd dollárjuk bánja az ügyfél-lemorzsolódást. Az európai telekommunikációs cégeknél tapasztalt évenkénti átlagos 25-30 százalékos lemorzsolódási arány mellett az elvesztettek helyett új ügyfelek szerzése akár 3 évet és ügyfelenként 700 dollárnyi költséget is jelenthet. Ezért a fenti, a lemorzsolódás megállításához használható megoldás - állítja Davis - nagymértékben segítheti a telekommunikációs cégeket, hogy fenntartsák megszerzett piaci pozícióikat.

A megoldás részeként kifejlesztett Rapid Result szolgáltatással pedig - a szokásos 3-4 hónap helyett - a felhasználó és a telepítő közös munkával akár 2-6 hét alatt is mutathat fel eredményt.

A Magyarországon most bevezetésre kerülő terméket már több európai telefontársaság is alkalmazza. Így például a marketingkampányok célcsoportjainak kiválasztása, az árszimuláció és olyan nem CRM-es - például az emberi erőforrások elemzése - alkalmazások mellett a lemorzsolódás-kezeléshez is SAS Institute-terméket használ Franciaország vezető telekommunikációs vállalata, a France Télécom. Ennek része a France Télécom Cartes, amelynek ügyfelei hívásaik díját közvetlenül bankszámlájukról vagy telefonszámlájukon keresztül egyenlíthetik ki a kártyaszám és az azonosító kód felhasználásával. A CMST alkalmazásával a cég már előre érzékeli a potenciális lemorzsolódást, például a kártyahasználat rendszeres vagy nagyarányú csökkenéséből, és azonnal lépéseket tud tenni - ha érdekében áll - ügyfelei megtartásáért. A lánc végén képes reménybeli ügyfeleit modellezni, s így a számára leginkább megfelelő terméket, csomagot dobhatja piacra - elhalászva így azokat a konkurensek elől.

Ugyancsak Churn Management Solution for Telecommunicationst használ többek között a Belgacom, az osztrák Max.Mobil és Dánia vezető telekommunikációs szolgáltatója, a Tele Danmark is.

Kulcsszavak: SAS Institute +céginfo

A CIO perspektíva: backstage-ből a nagyszínpadra

Jelentősen felértékelődött a technológiai vezetők szerepe az elmúlt években: a Deloitte által megkérdezett CIO-k mintegy kétharmada a korábbi rutintól eltérően már közvetlenül a vezérigazgatónak jelent. A Deloitte CIO Programja a nagyvállalatok technológiai vezetőinek véleményét mérte fel rövid távú prioritásaikról, teljesítményükről és a napjaink legsürgetőbb üzleti problémáinak megoldásához szükséges képességeikről.

2024. június 26. 12:59

Az Eaton szoftverének új funkciója csökkentheti az energiafogyasztást

Az Eaton Intelligent Power Manager szoftver legújabb verziójának kíméletes leállítás funkciójával a vállalatok innovatív módon csökkenthetik az energiafogyasztásukat a csúcsidőn kívüli órákban. Ezzel a gyártó a rendszergazdák kezébe adja a megoldást, amellyel nagyban hozzájárulhatnak az energiafogyasztás csökkentéséhez, ha a szerverek és a virtuális infrastruktúra kíméletes leállítását az üzemen kívüli órákra, például éjszakára és hétvégére ütemezik, és a rendszereket csak akkor indítják újra, amikor arra szükség van.

2024. június 26. 12:31

A HONOR 200 Pro elérte a DXOMARK csúcskategóriás rangsorának első helyét

A HONOR bejelentette, hogy a frissen megjelent HONOR 200 Pro elnyerte a telefonokról független méréseket és értékeléseket végző DXOMARK elismerését. Az okostelefonok csúcskategóriás rangsorában a HONOR 200 Pro az első helyet szerezte meg, a készülék így remekül szemlélteti a HONOR rendíthetetlen elkötelezettségét az emberközpontú technológia iránt. A HONOR 200 Pro a tekintélyes Gold Display Label és Eye Comfort Label díjakat is elnyerte, amelyek a kiemelkedő kijelzőminőséget és a szemkényelmi funkciókat ismerik el. 

2024. június 26. 11:35

Maximális termelékenység, hatékony csatlakozási lehetőségekkel

Az új Philips monitor kombinálja termelékenységet a csatlakoztathatósággal, így ideális eszköz a professzionális munkakörnyezetekben.
A Philips 49B2U6903CH egy csomó olyan új funkciót hoz magával, amelyek segítik az együttműködést a modern digitális munkahelyen: Nagy 48,8 hüvelykes /124 cm-es képernyő, 5120 x 1440 DQHD felbontás, nagyteljesítményű webkamera és még sok egyéb. 

2024. június 26. 10:48

Már a rendszergazdák is tehetnek a tudatos energiafelhasználásért!

Az Eaton Intelligent Power Manager szoftver legújabb verziójának kíméletes leállítás funkciójával a vállalatok innovatív módon csökkenthetik az energiafogyasztásukat a csúcsidőn kívüli órákban. Ezzel a gyártó a rendszergazdák kezébe adja a megoldást, amellyel nagyban hozzájárulhatnak az energiafogyasztás csökkentéséhez, ha a szerverek és a virtuális infrastruktúra kíméletes leállítását az üzemen kívüli órákra, például éjszakára és hétvégére ütemezik, és a rendszereket csak akkor indítják újra, amikor arra szükség van.

2024. június 26. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Befektetőre talált a Megoldások a holnapért korábbi díjazottja

2024. június 25. 19:01

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40