Ismeretlen tettes ellen feljelentést tesz az Elender
Kóka János nagyon keserűen nyilatkozott arról, hogy miközben a cég tisztességes eszközökkel tisztességes versenyben Európában is élenjáró lehetőségek bevezetésére készül a PSINet révén, aközben bizonyos elemek minősíthetetlen eszközöket vetnek be a vállalat lejáratására. Mindezt - akár egy háborús hadviselést - tudatosan időzítik a hétvége kezdetére, olyan időpontra, amikor a vállalat berkeiben köztudott volt, hogy többen külföldön tartózkodnak a menedzsmentből, vagyis amikor a megtámadott védtelenebb.
Az Elender a belső védekezés megerősítése mellett mindent meg fog tenni, hogy - csakúgy, mint az Egyesült Államokban - Magyarországon is megfelelő súlya legyen a hackerek bűncselekményének, és felhívja a szolgáltató cégek figyelmét arra, hogy ebben bizonyos összefogásra is szükség van. A fórumokon tapasztalható reakciók azt mutatják, hogy ma egy-egy ilyen cselekedetet egyfajta tisztelet, a betyáros húzást elismerő csettintés övezi, holott általában nem valami mérhetetlen tudás, hanem egy volt munkatárs inkorrektsége, a szoftverek többségére jellemző apró hiba, vagy éppenséggel egy máshol is előforduló emberi mulasztás révén van alkalmuk a hackereknek a károkozásra.
A közelmúltban több szempontból is hasonló támadás érte a microsoft.hu oldalt, tudjuk, hogy a Pentagontól a CIA-ig senki nem lehet biztos abban, hogy csupán szoftver- és hardvereszközök elegendő védelmet nyújtanak. A társadalom értékítéletének kell egészségesebbé válni ahhoz, hogy a kárt okozó elemek akkor is a perifériára szoruljanak, ha nem falra firkálják mocskolódásukat, hanem internetoldalakat írnak felül.
Kapcsolódó cikkek
- Új Richter portálrendszer az Elendertől
- Ünnep a weben
- Ingyenes internet-hozzáférés Olaszországban
- Webre vágják a világot?
- Big
- Internetlátogatottság-mérés az AGB Hungarytól
- Méteres felbontású orosz űrtérképek a neten
- Web, Big, Igen - Webigen
- Bővíti szolgáltatásait a Fotexnet.hu
- Minőségi javulás a keresőkben, mennyiségi ugrás a szolgáltatásokban
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.