Új, az elektronikus elérésre alapozott stratégiát hirdet az OSZK
Monok István az újítás okaként az új technikai környezetet és olvasói igényeket, valamint a gazdasági körülményeket jelölte meg, utalva arra: a megszorítások miatt a könyvtár nyitvatartási ideje rövidebb lett, a napijegyet pedig megszüntették, legalább fél évre be kell iratkozni.
Az OSZK az idén 300 millió forinttal (5 százalékkal) kevesebb támogatást kap, mint tavaly.
A főigazgató hangsúlyozta, hogy a könyvtár két alapfunkciója, a gyűjtés és a megőrzés mellett erősebben koncentrálnak az intézmény kincseinek bemutatására.
A bibliotéka elektronikus elérhetősége azért is fontos, mert így azok a gyerekek is hozzáférnek az állományhoz, akik koruknál fogva még nem iratkozhatnak be a központi könyvtárba - mondta Bánkeszi Katalin címzetes igazgató.
A legnépszerűbb új szolgáltatások közül kiemelte a tavaly bevezetett elektronikus cikkmásolat készítését, és szólt arról, hogy hamarosan megkezdik az elektronikus könyvek készítését. A CD-re írt könyveket az olvasók egyéni kérésére készíti el az intézmény, sőt a megrendelést is elektronikus úton lehet majd eljuttatni az OSZK-ba. Kiemelte, hogy néhány éven belül szeretnék megvalósítani, hogy a könyvtár összes szolgáltatása elektronikusan elérhető legyen.
Kádas János, az OSZK digitalizációs osztályának vezetője elmondta, hogy a tíz éve működő elektronikus gyűjtemény csaknem négyszázezer objektumot tartalmaz, és évente mintegy kétezer címmel bővül.
A részleg tevékenysége kapcsán kiemelte a magyarságkutatással kapcsolatos dokumentumok és a Corvinák digitális feltöltését, terveik közül pedig a keresési lehetőséget biztosító képadatbázist és a magyar nyomdászattörténetet feldolgozó anyagot.
Szintén a könyvtár elektronikus fejlesztései közé tartozik a Lázár Ervin meséit, valamint a meseíró halála után, gyerekek által készített rajzokat tartalmazó weboldal.
Az OSZK által februárban meghirdetett Lázár Ervin-rajzpályázatra érkezett 343 alkotásból létrehozták a Lázár Ervin Virtuális Kiállítást. A 10-18 éves diákok számára kiírt versenyen négy kategóriában hirdettek eredményt csütörtökön.
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.