A Canon divattervezési kampányt indít
A két esemény-sorozat kapcsán indított „We Speak Image” kampányban a Canon arra buzdítja a fényképezés kedvelőit, hogy egy megadott web-oldalra töltsék fel legkreatívabb és leginkább „ikonszerű” képeiket, amelyek az alkotók szerint legjobban türközik az ország szellemiségét, sajátosságait, jellegzetességeit. A pályázathoz egy önálló, külön erre a célra kialakított – magyar nyelven is használható – web-oldalt hoztak létre, amely a következő címen érhető el:
www.canon-europe.com/wespeakimage .
A Canon a 17 európai országban minden egyes feltöltött kép után adományt utal át a Vöröskereszt helyi szervezeteinek.
Az innovatív, új technológiával kifejlesztett weboldal nemcsak a fotók feltöltésére és megtekintésére szolgál, mivel az oldal látogatóiból interaktív közösségek is kialakulhatnak. A regisztrált érdeklődők és pályázók megtekinthetik egymás képeit, létrehozhatnak ún. „hangulati közösségeket”, és természetesen szavazhatnak is kedvenc fotóikra. A hetenként kiértékelt pályázaton a legnépszerűbb képek készítőit minden országban egy divatos Digital IXUS 70 fényképezőgéppel díjazza a Canon!
Az egyes országok legnépszerűbb és leginkább kreatív képeit egy-egy kiemelkedő divattervező kapja meg (többek között a magyar Vágó Réka, a brit a brit Matthew Williamson, illetve az olasz Elio Fiorucci), aki a képeket inspiratív kiindulópontként felhasználva, a Canon legkorszerűbb képalkotó eszközeinek segítségével megtervezi az adott ország nemzeti divatkollekcióját. Az így elkészült ruhakölteményeket, és a mindennapokon is viselhető modelleket a londoni, a milánói és a párizsi divatheteken is bemutatja a Canon – a divat iránt érdeklődő nagyközönség pedig szeptembertől kiállításokon és egyéb rangos eseményeken tekintheti meg a teljes kollekciót egész Európában.
Az Európai Vöröskereszt hivatalos támogatójaként a Canon a kampány internetes oldalára feltöltött valamennyi kép után meghatározott adományt fizet a jótékonysági szervezetnek. Ezen pénzügyi támogatás mellett a felkért divattervezők által tervezett (kizárólag a „We Speak Image” projektre készített) divatcikkek és kiegészítők értékesítéséből származó bevétel is a Vöröskereszt fiatalokat támogató európai programjait fogja segíteni.
A „We Speak Image” divattervezési kampány a Canon tavalyi, rendkívül sikeres „The Other Side of Fashion” (A divat másik oldalán) elnevezésű projektjét követi, amelynek eredményeként a Canon több százezer euróval támogathatta a Vöröskeresztet. Az akkori projekt keretében a világ legbefolyásosabb divatszemélyiségei közül százat bíztak meg azzal, hogy a bennfentes szemével készítsenek fotókat a nemzetközi divat kulisszatitkairól. Az eredmény egy olyan fényképgyűjtemény lett, amelyet Londonban látványos külsőségek között, híres személyiségek részvételével bocsátott útjára a Canon, és amelyet később Európa-szerte egy különleges kiállítású magazinban, valamint nyilvános kiállításokon tekinthetett meg a közönség.
Fényképezés ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.