Európai kérdőjelek a Google adatfelhasználási gyakorlata körül
Az Article 29 szervezet szerint erősen megkérdőjelezhető a személyes adatok begyűjtése és ilyen hosszú idejű tárolása, így hivatalos levéllel fordultak a Google-hez, hogy tisztázza a kérdéssel kapcsolatos álláspontját. Jóllehet a személyes szabadság védelméről híres USA-ban nem indult semmilyen erőfeszítés a Google gyakorlatának és indítékainak tisztázására, nem szokatlan, hogy a jóval csendesebb EU kitartóbban őrködik állampolgárai jogai felett.
A keresőóriás is érzékeli a kérdés fontosságát, különösen mivel az amerikai lapok is azonnal el kezdtek fogalakozni a kérdéssel. Az információ valóban hatalom, tehát teljesen jogos a helyzet tisztázása, nem véletlen, hogy a Google részéről Peter Fleischer globális adatvédelmi vezető reagált a fejleményekre, és rögtön kijelentette, hogy hajlandók együttműködni az európai szervezettel. A kérdés fontosságára utal az is, hogy néhány közhelyen kívül nem is volt hajlandó más információt elmondani, tehát lehet, hogy a vállalat valóban felülvizsgálja jelenlegi gyakorlatát. A levélből időközben politikai ügy is lett, mivel Pietro Petrucci, az EU szóvivője is nyilatkozott az esettel kapcsolatban, és kijelentette, hogy Franco Frattini, az unió igazságügyi biztosa megalapozottnak és indokoltnak tartja a levélben található kérdések felvetését.
Kapcsolódó cikkek
- 200 millió Google Earth felhasználó
- Szeptember 17-én dől el a Microsoft-EU per
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- Biztonságtechnikai céget vásárolt a Google
- Offline módban is használhatók a Google webalkalmazásai
- Trösztellenes bizottság vizsgálja a Google-Doubleclick összeolvadást
- Újabb Google-gyilkos kereső a láthatáron
- Az EU hadat üzen a kiberbűnözésnek
- Az Európai Parlament jóváhagyta, hogy csökkenjenek a roamingdíjak nyártól az EU-ban
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.