200 millió Google Earth felhasználó
A kaliforniai Berkeley Egyetemen tartott Digitális Föld Szimpóziumon Jones elmondta, hogy a Google Earth műholdas felvételeket tartalmazó szoftvert eddig több mint 200 millióan töltötték le világszerte. Ez a szám meghaladja Brazília teljes népességét, és éppen csak elmarad Indonézia lakosságának számától. Az alkalmazást olyan vezető politikusok is rendszeresen használják, mint Jacques Chirac francia, vagy George W. Bush amerikai elnök. Utóbbi például szívesen nézegeti saját texasi ranch-ét a Google Earth-ön, amikor éppen oda vágyik a Fehér Ház helyett. A szoftver emellett a sztárok és hírességek világába is belépett, Angelina Jolie például gyermekei születési helyének koordinátáit tetováltatta magára, egy német magazin pedig ennek alapján a Google Earth-ön megkereste a helyszíneket, majd a képeket közzé is tette.
Jones szerint a szoftver megjelenése óta eltelt két évben többen telepítették a gépükre, mint ugyanebben az időszakban a Windows XP-t, ami szerinte mindenképpen figyelemreméltó adat. A Google Earth elterjedtsége miatt sokszor vitákat is kivált azzal, hogyha egyes helyszínekről nem a legfrissebb felvételeket mutatja, emellett pedig rengetegen vadásznak az érdekességekre, legutóbb például a környezeti problémák, illetve a szudáni darfúri konfliktus következményeinek megjelenése volt sajtótéma.
Kapcsolódó cikkek
- Asus UMPC negyvenezerért
- 122 millió európai az interneten
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- Az Intel is beszáll az ultraolcsó laptopok piacára
- Új web2 szolgáltatás: Közösségi térkép
- Növekvő net-populáció egész Európában
- A britek neteznek a legtöbbet
- Biztonságtechnikai céget vásárolt a Google
- Offline módban is használhatók a Google webalkalmazásai
- Trösztellenes bizottság vizsgálja a Google-Doubleclick összeolvadást
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.