Kínában is szolgáltathat tartalmat a Google

MTI Sajtóadatbank, 2007. június 22. 10:33

A Google megkapta az előzetes jóváhagyást Pekingtől, amellyel a keresőportáljáról híressé vált óriáscég megkezdheti a tartalomszolgáltatást a világ második legnagyobb internet-piacán.

Elemzők szerint a tartalomszolgáltatáshoz szükséges engedéllyel, amelyet a Kínai Informatikai Minisztérium adott ki, a Google több reklámbevételre tehet szert.

Marsha Wang, a Google szóvivője pozitívan értékelte a kínai hatóságok előzetes jóváhagyását, azonban nem részletezte, hogy még milyen engedélyeket kell beszerezniük ahhoz, hogy a Google híreket szolgáltathasson a kínai internetezőknek.

"Az engedélyek beszerzése döntő fontosságú ahhoz, hogy a Google a nagy hirdetőket is magához tudja vonzani, és abban is segít, hogy minél több tartalmat próbáljanak megjelentetni" - vélekedett Edward Yu, aki egy pekingi központú nemzetközi elemző cég igazgatója.

A kínai webes keresők piacát a Baidu.com vállalat vezeti, amely az év elején kapta meg a hírszolgáltatáshoz szükséges engedélyeket. A Baidu 2007 első negyedévében 21 százalékkal részesedett a kínai online hirdetések 1,37 milliárd jüanos (közel 33,5 milliárd forintos) piacán, a Google részesedése jelenleg 7 százalék.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03

Hogyan védhetjük ki a gyakori Booking.com átveréseket?

2024. augusztus 7. 10:33