Az EU nyilvánosan megnevezi a túlzó roaming díjas szolgáltatókat
Az EU a szokásos eljáráshoz képest viszonylag gyorsan, alig egy év alatt jutott el az elfogadhatónak tartott roaming díjak megállapításáig és a csökkentés bejelentése időpontjának kitűzéséig. A határidő a mai napon jár le, és az Unió társadalmi nyomást is alkalmazni kíván az ügyben. Már az ügy kezdetén azzal érveltek, hogy az Unió célja éppen az átjárhatóság, kommunikációs értelemben is, így alapvetően helytelen, ha éppen a mobiltelefonok emelnek új határokat a tagállamok közé. A magas roaming díjak csökkentését először egy nyilvános felhívással kezdték meg, mindenféle kikötés nélkül, a cégek megértésére alapozva. Mivel az nem volt kellően hatásos, kitűzték a 2007 július végét, mint céldátumot a külföldre irányuló hívások 49 euró centes és a fogadott hívások 24 centes maximált árának megvalósítására.
Az Unió most úgy döntött, hogy társadalmi és természetesen egyben előfizetői nyomás alá helyezi a szabályokat megszegőket, mivel nyilvánosságra fogják hozni a továbbra is magasabb árakkal dolgozó cégek listáját. Egyes szolgáltatók esetében az EU-s maximált árak elérése akár 70 százalékos árcsökkentést is jelenthet, így a magas árak tudatosítása valós gazdasági nyomás lehet, előfizetői elvándorlást indíthat meg. A hazai szolgáltatók közül a Pannon és a T-Mobile már a múlt héten közzétette szándékát, augusztus 29-től a megfelelő színvonalra csökkentik díjaikat.
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.