Interaktív tábla - jobb iskolai teljesítmény

forrás Prim Online, 2007. szeptember 27. 12:26

SMART Technologies ULC közzétett egy európai felmérést, melynek eredménye azt mutatja, hogy az információs és kommunikációs technológia (ICT) pozitívan hat a diákok teljesítményére. Az interaktív tábla használata által a diákok mérhetően jobb eredményeket értek el tesztek írásakor, főleg olyan tantárgyak esetében, mint az angol, a matematika és a természettudományokkal foglalkozó tanegységek.

A European Schoolnet 17 ICT tanulmány eredményét vizsgálta, amelyek 2002 és 2006 között készültek Nagy-Britanniában és más európai országokban. Az alábbi eredmények a kulcsfontosságú megállapítások között szerepeltek: az interaktív táblát használó diákok jobb eredményeket értek el az anyanyelvi, matematika és természettudományi teszteken, mint azok a társaik, akiknek ilyen tábla nem állt rendelkezésükre; az interaktív táblákon látható digitális tartalom leköti és motiválja a diákokat az óra alatt; az interaktív tábla használata aktívabb órai munkára serkenti a diákokat.

Az interaktív táblákkal foglalkozó felmérés főként brit tanulmányokra épült. A riport szerint az interaktív tábla használatán keresztül a diákok gyorsabban haladnak a tananyag elsajátításával, mivel a tábla segítségével javul a párbeszéd a tanárok és a diákok között. A tanárok ellenőrző kérdései is az egész osztályhoz szólnak, nem csak egy kiválasztott diákhoz. A felmérés arra is rávilágít, hogy az interaktív tábla használatát követően a brit tanárok könnyebben boldogultak az információs és kommunikációs technológia (ICT) alkalmazásával.  „Az ICT hatása” néven megjelent Információs és kommunikációs technológiáról szóló riport felmérései alapján mely az ICT hatását vizsgálta az európai iskolák esetében az alkotók azt állítják, hogy a tanulmányi eredmények jobbak azokban az iskolákban, ahol megfelelő színvonalúak az ICT források, mint ahol mindezek a források csak szegényesen elérhetőek. Továbbá szerintük az európai tanárok 86% állítja, hogy a diákok motiváltabbak, ha számítógépek, és Internet használatával folyik az oktatás. Szintén ebből a tanulmányból tudhatjuk, hogy az ICT-t újonnan használó iskoláknak türelmesen kell várniuk, amíg az eredmények mérhetővé válnak az oktatásban. Az első időszakban úgy tűnhet, hogy nem fog megtérülni a befektetés, de aztán, a tanulmány íróinak szavával élve, „ hirtelen elindul a folyamat és az ICT által hozzáadott érték jelentőssé válik”. A teljes felmérés itt megtekinthető: http://insight.eun.org/shared/data/pdf/impact_study.pdf

Kulcsszavak: oktatás

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36