A Greenpeace szerint veszélyes az iPhone
Az Apple informatikai óriásvállalat első mobiltelefon modelljét a Greenpeace egy független minőségellenőrző céggel vizsgáltatta meg. A készüléket szétszedték és minden egyes darab összetételét elemezték. Kimutatták, hogy a 18 belső és külső alkatrész közül 9 tartalmaz a környezetre és az egészségre ártalmas anyagokat.
A beépített antennában például brómot találtak. A maró hatású és mérgező anyagot más telefongyártó cégek már nem használják. Az Apple a PVC-ről sem tud lemondani, több alkatrész is tartalmazza a veszélyes műanyagot, amelynek gyártása során is környezeti kár keletkezik, ha pedig megég, akkor súlyosan egészségromboló dioxin szabadul fel.
Az iPhone már a harmadik Apple-termék, amelyet a Greenpeace 2006 óta bevizsgáltatott. Az iPod Nano médialejátszó és a MacBook Pro laptop vizsgálata is veszélyes vegyi anyagok jelenlétét mutatatta ki. A környezetvédők azt is kifogásolják, hogy egyetlen iPod modell akkumulátorát sem lehet cserélni és nincs ez másképp az iPhone esetében sem. A rendkívül modern és innovatív cég hírében álló Apple az elavult vagy kidobott termékek újrahasznosításában sem jeleskedik - áll a jelentésben, amelyről a Die Welt című német napilap számolt be honlapján.
Az Apple rendre az utolsók közé kerül a 14 legnagyobb elektronikai gyártót ökológiai szempontból rangsoroló listán, amelyet a Greenpeace negyedévente publikál. A legfrissebb rangsorban az amerikai cég a 12. helyet foglalja el a Hewlett Packard (13.) és a Panasonic (14.) között. A leginkább környezetbarát cég a Greenpeace szerint a Nokia, utána a Sony Ericcson és a Dell következik. Az Apple nem fogadja el a Greenpeace elemzési szempontjait, a cég szerint termékeik környezeti szempontból is kiválóak.
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.