Az Amazon sajátmárkás készüléke előrelépést jelent a hagyományos, PC-ről feltöltős eszközökhöz képest, vezeték nélküli hálózatról képes letölteni a könyveket.
Nagy érdeklődés kísérte a legnagyobb online kiskereskedelmi vállalkozás, az Amazon.com saját e-könyvének megjelentetését. A kétkedők attól féltek, hogy a cég egy olcsó kínai modellt gyártat majd le, és csak a készüléken elhelyezett logo lesz a különbség a többi gyártó modelljéhez képest. Szerencsére azonban nem ez történt, a vállalt vezetője, Jeff Bezos személyesen bábáskodik a Kindle névre hallgató e-könyv megjelenésénél, és rögtön el is árulta, hogy hároméves fejlesztői munka rejlik a készülékben. A Kindle megkerüli a személyi számítógépet, így nem helyhez kötött, és nem tesz fölösleges kört a szerver után az otthoni géphez, majd kábelen keresztül az e-könyvhöz. A készülék egyik fontos eleme, hogy vezeték nélküli kapcsolata nem USB-/WiFi-PC/MAC kapcsolatot jelent, hanem közvetlen hálózati elérést. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egy EVDO rendszerű hálózatról közvetlenül tölthetők le az anyagok. A regény méretű Kindle egyszerre nagyjából 200 könyvet képes tárolni, és külön előfizetések köthetők rá. A The New York Times például havi 13 dollár 99 centért elérhető, de a népszerű blogok, mint például a BoingBoing már 2 dollár alatt hozzáférhetők. A Kindle nem olcsó, nyitó ára 399 dollár, de ez minden bizonnyal csökkenni fog idővel, miközben siker esetén hatalmas új piacot generálhat magának az Amazon készüléke, és ennek kiszolgálásáról többek között szintén a vállalat gondoskodhat majd.