Megváltozik a a nemek aránya az interneten
Az Egyesült Államokban már a nők uralják a világhálót: az internetező hölgyek aránya 2006-ban meghaladta a férfiakét. Európában is hasonló folyamatra lehet számítani. Például a brit nők több időt töltöttek a világhálón férfitársaiknál, igaz először idén fordult ez elő és elsősorban a 25 és 34 év, illetve a 35 és 49 év közöttiek körében.
A magyar internetezők nemek szerinti megoszlása munkanapokon már kiegyenlítődött - közölte Varga Károly. A Medián - weboldalakat, azok látogatottságát és a használók körét vizsgáló – statisztikáinak tanúsága szerint a 15 év alatti és a 45-60 éves internetezők között is egyértelműen több a nő, akik ráadásul intenzívebben interneteznek, mint férfi kortársaik.
A gyengébbik nem képviselői főként munkaidőben látogatják aktívan a világhálót, míg az otthoni internetezésben elmaradnak. Ez azzal magyarázható, hogy munka után háztartási, családi teendőket látnak el, illetve a hölgyek tévéfüggése erősebb az internet használatnál. Az is lehet, hogy otthon már nem férnek a géphez, vagy a munkahelyi internetezés után már vágynak a világhálóra.
A jelenleg legtöbbet internetező nők 59 százaléka 35 év alatti. Böngészési szokásaik hasonlóak a nyomtatott és elektronikus sajtófogyasztásukkal, vagyis főként a női témákat feldolgozó weboldalakat, bulvár híroldalakat, az egészséges életmóddal foglalkozó, továbbá a baba-mama-, a horoszkóp- és gasztronómia témával foglalkozó oldalakat látogatják.
A hírek, politika, gazdaság témakörébe tartozó honlapok a férfiak körében látogatottabbak, mint ahogy a technológiai és autós oldalak is. Bár ez utóbbiak női látogatottsága 30 százalék, ami figyelemreméltó. Ezek a hirdetési oldalak elsősorban férfi olvasókra számítanak, ám a nők is egyre gyakrabban keresik fel, aminek oka lehet az egyedülálló hölgyek növekvő száma, akik kénytelenek egyedül megoldani az autó, a mobiltelefon vagy a számítógép vásárlást.
Az internetező hölgyekre tehát érdemes odafigyelni és nyomon követni miért, mikor, mire és hol használják a világhálót. Minderről folyamatosan frissülő információ található a www.internetezonok.hu című honlapon.
Kapcsolódó cikkek
- Konferencia a digitális esélyegyenlőségről
- 2010: teljes forgalmi dugó az interneten?
- Microsoft-kezdeményezés a látássérültekért
- Népszerű az e-kereskedelem
- Dell laptop 400 dollárért
- Az amerikai internetezők közel napi egy órát kommunikálnak a neten
- Szépkorú Netszoba a Belvárosban
- Románia az utolsók között kullog
- I. Digitális Esélyegyenlőség konferencia
- 1 milliárd szem rizzsel támogatták az internetezők az ENSZ kampányát
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.