Az olaszok kedvence lett az internet

MTI Sajtóadatbank, 2008. január 8. 14:08

Az olaszok jobban kedvelik az internetet, mint a televíziót. Ötvennégy százalékuk szívesebben tölti idejét a világháló, mint a televíziós készülék képernyője előtt - derül ki a La Repubblica című lap megrendelésére készült felmérésből.

A megkérdezettek többsége 20 és 23 óra között szörföl az interneten, vagyis a televíziók fő műsoridejében. "Az internet a televíziós csatornák legveszélyesebb vetélytársa lett" - mutatott rá ezzel kapcsolatban a La Repubblica.

Nemcsak a tinédzserek részesítik előnyben az internetet. A felmérés adataiból kiderült ugyanis, hogy valamennyi életkorcsoport tagjai egyre több időt töltenek a számítógép előtt, következésképpen egyre kevesebb idejük jut a tévézésre.

"Reálisan kell értékelnünk a helyzetet. Nem hiszem, hogy az internet teljes mértékben pótolni fogja a televíziót. Ennek ellenére figyelemre méltó ez a trend, főleg egy olyan országban, mint Olaszország, ahol a reklámra fordított beruházások ötven százaléka a televízióra összpontosul" - mondta Layla Pavone, a digitális reklámszakma legerősebb cégeit képviselő Interactive Advertising Bureau elnöknője.

Pavone szerint a vállalatok egyre inkább kénytelenek lesznek az interneten keresztül reklámozni. "A televízió korszaka nem ért még véget. A problémát az jelenti, hogy a televíziós adók kevés újdonságot tudnak kínálni a nézőknek" - mondta az elnökasszony.

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01