Az olaszok kedvence lett az internet
Az olaszok jobban kedvelik az internetet, mint a televíziót. Ötvennégy százalékuk szívesebben tölti idejét a világháló, mint a televíziós készülék képernyője előtt - derül ki a La Repubblica című lap megrendelésére készült felmérésből.
A megkérdezettek többsége 20 és 23 óra között szörföl az interneten, vagyis a televíziók fő műsoridejében. "Az internet a televíziós csatornák legveszélyesebb vetélytársa lett" - mutatott rá ezzel kapcsolatban a La Repubblica.
Nemcsak a tinédzserek részesítik előnyben az internetet. A felmérés adataiból kiderült ugyanis, hogy valamennyi életkorcsoport tagjai egyre több időt töltenek a számítógép előtt, következésképpen egyre kevesebb idejük jut a tévézésre.
"Reálisan kell értékelnünk a helyzetet. Nem hiszem, hogy az internet teljes mértékben pótolni fogja a televíziót. Ennek ellenére figyelemre méltó ez a trend, főleg egy olyan országban, mint Olaszország, ahol a reklámra fordított beruházások ötven százaléka a televízióra összpontosul" - mondta Layla Pavone, a digitális reklámszakma legerősebb cégeit képviselő Interactive Advertising Bureau elnöknője.
Pavone szerint a vállalatok egyre inkább kénytelenek lesznek az interneten keresztül reklámozni. "A televízió korszaka nem ért még véget. A problémát az jelenti, hogy a televíziós adók kevés újdonságot tudnak kínálni a nézőknek" - mondta az elnökasszony.
Kapcsolódó cikkek
- "Küldés az egérrel" - médiaműveltségi kérdőjelek
- Az Intel kiszáll a százdolláros laptop-programból
- Számítástechnika, nem csak fiataloknak
- Bíznak a felhasználók a közösségi oldalakban
- Nemzetközi toplistán a BMK netnagyi-tanfolyama
- Ötpárti egyeztetést kezdeményezett az MSZP a digitális analfabétizmus felszámolásáért
- Új online közösségi csereprogram tanárok számára
- Továbbra is finanszírozza a kormány a határon túli eMagyar pontokat
- Innovációs konferencia Aradon
- MDF: állampolgároknak is lehetőséget kell biztosítani jogszabály kezdeményezésére
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.