Kétszázmillió egy betűért
A főleg luxuskategóriás tengeri hajóutakat szervező brit utazási iroda ezzel majdnem rekordot döntött, ha azt tekintjük, hogy egy domain egyetlen betűje mekkora összegbe került. Ebben a tekintetben ugyanis csak minden idők legdrágább webes címe, a sex.com előzte meg, az ugyanis összesen 12 millió dollárba, vagyis betűnként 360 millió forintjába került a vevőnek. Az eddigi második helyezett - könnyen kitalálható módon - a porn.com a maga 9,5 millió dolláros (kb. 1,7 milliárd Ft) árával. Az a bizonyos mostani ’s’ betű azonban még így is a legdrágább brit domain, az eddigi csúcstartó ugyanis egy 300 ezer fontért elkelt .co.uk cím volt.
Az egy adott internetcímért kifizetett összegek nem mindig tükrözik a későbbi haszon nagyságrendjét, így sok az irreálisan magasnak tűnő kifizetés. Sok esetben ugyanakkor titokban is marad a domain ára; az Apple például egyes hírforrások szerint dollármilliókat fizetett az iphone.com korábbi tulajdonosának. A sors iróniája, hogy amikor az előző tulaj még a ’90-es években bejegyeztette a domaint, álmában sem gondolt az Apple mobilkészülékéhez hasonló megoldásra, hanem a Skype-hoz hasonló internet-alapú telefonálás fejlődésére alapozott.
Kapcsolódó cikkek
- Az ICANN felgyorsította a nemzetközi domainek fejlesztését
- Megkezdték a .asia domainnév forgalmazását
- Parányi sziget GDP-jének 10%-a származik doménjéből
- Októbertől jegyezhetők a .asia domainek
- Az Apple több millió dollárért megvette az iphone.com domaint
- Majd tíz millió dollárért kelt el a Porn.com
- Az F-Secure új domainnel tenné biztonságossá a pénzügyi weblapokat
- Egy év alatt 2,5 millió .eu domain
- 7-10%-kal emelkedik a .com és .net domainek díja
- Hamarosan elfogynak az URL-címek
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.