A mobiltelefonokat is megcélozta a Microsoft
Az amerikai szoftveróriás és a finn készülékgyártó megállapodását a Las Vegas-i MIX 08, a Microsoft webfejlesztői és webdizájner konferenciájának előestéjén, kedden jelentették be.
A Silverlight egy kiegészítő modul (plug-in), amelynek segítségével multimédiás és úgynevezett gazdag internetes alkalmazásokat (Rich Internet Application, RIA) lehet fejleszteni és futtatni bármelyik széles körben használatos böngészőn. A szoftver mobiltelefonra szabott változatát a konferencián mutatják be. A technológiával először az idén piacra kerülő Nokia N96 okostelefonokat szerelik fel.
A Microsoft célja, hogy a mobilkészülékek (telefonok, noteszgépek, tábla PC-k) piacán megdöntse az Adobe Flash technológia egyeduralmát, ezért választotta a vezető mobiltelefon-gyártót partnernek.
Jelenleg 97-99 százalékban a Flasht használják a multimédiás és RIA tartalmak megjelenítéséhez. Ez a program szükséges például a YouTube videomegosztó felvételeinek nézegetéséhez is.
Az Adobe Systems előnye a mobilokon is tetemes. A kaliforniai cég az első húsz mobilgyártó közül kettő kivételével mindegyikkel szerződésben áll. A Flash mobilváltozata, a Flash Lite több mint 450 millió készüléken fut - áll a The Washington Post című amerikai napilap honlapján megjelent beszámolóban.
Kapcsolódó cikkek
- A mobiltelefon-töltők uniós egységesítését sürgeti egy magyar EP-képviselő
- Samsung mobil külső érintőkijelzővel
- Tükrös felületű kompakt Sony Ericsson mobil
- Exkluzív Nokia mobilok a T-Mobile-nak és a Vodafone-nak
- Citrix és az MS Server 2008
- Nokia mobilok Windows Mobile szoftverrel?
- Microsoft DRM szoftver Nokia mobilokon
- Deepfish: új mobil-böngésző a Microsofttól
- A Microsoft már Zune-mobilt is készít
- Mobiltelefon-alapú Microsoft PC-prototípus
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.