Egy sikersorozat anatómiája
Matematikus karmesterpálcával
Ennyi tényt valószínűleg a matematika sem kezel véletlenként, ezért Beck Györgyöt - aki eredeti végzettsége szerint matematikus - arra kértük, adjon "magyarázatot" a folyamatokra. Többek között arról kérdeztük, meddig folytatható ez a fejlődési tempó, és milyen piacépítési elképzelésekkel indulnak neki a 2000. évnek.
Monitor: - Rekordforgalom, fejlesztési központ - a sikersorozat folytatásához keményen megalapozott és legalább néhány évre előre pontosan meghatározott stratégiát kell követni. Mit tartalmaz a jövőkép?
Beck György: - Idén nagy lépést tettünk egyik legfontosabb célunk elérése felé: a Compaq internetért felelős szakértői központjának Magyarországra kerülésével régiónk és egyben az ország is egyre inkább a figyelem középpontjába kerül. Szeretnénk nemzetközi szinten is elismertetni a magyar szakértelmet, szakembereink szaktudását. Mostantól munkatársaim közel száz ország internettechnológiai feladataira láthatnak rá, ami minden tekintetben egy minőségileg új kihívást jelent számukra. Az országon belül is megvannak persze konkrét elképzeléseink. Lendületesen dolgozunk azon, hogy az informatika, a számítógép általánosan elfogadott és igényelt eszköz legyen, s ezt a kormányzat is egyre inkább elismeri, sőt támogatja. Teljesen világos ugyanis, hogy a következő éveknek a gazdasági és műszaki felzárkózásról kell szólniuk, ami nem képzelhető el modern technológia nélkül.
Monitor: - A multinacionális cégeknél természetes és elfogadott, hogy bizonyos diktátumokat kell végrehajtani, ha másban nem, hát az eredmények elérésében. Mennyire kapja "parancsként" a tennivalókat, illetve mennyire dönthet önállóan Compaq-ügyekben?
B. Gy.: - Ebben a tekintetben szerencsésnek mondhatjuk magunkat. Viszonylag nagy szabadságfokkal intézhetjük dolgainkat, persze a Compaq által meghatározott, nagyon konkrét keretek között. Ezt nagy előnynek tekintem, hiszen ez a szabadság lehetővé teszi, hogy rugalmasan reagáljunk a piaci igényekre, sőt új dolgok kipróbálására is van mód. Mindez persze addig igaz, amíg eredményesek vagyunk, amíg megfelelünk az anyavállalat elvárásainak. Ez talán a legnagyobb motivációs erő számunkra.
Monitor: - Egy magyarországi tenderkiírásra benyújtott pályázatban foglaltakat kell-e egyeztetni Houstonnal, vagy minden tekintetben a budapesti munkatársakkal egyeztet?
B. Gy.: - Ez függ az adott tender összetettségétől. Amennyiben olyan megoldások ajánlását tervezzük, amelyek mögött anyavállalati erőforrások is számításba jönnek, természetesen előzetesen ezeket kell egyeztetni. Általánosságban azonban elmondható, magunk döntjük el, mely tendereken milyen feltételekkel indulunk.
Monitor: - A fejlesztési központnak feltehetőleg sok tehetséges ország Compaq-leányvállalata keresett volna helyet. Mivel sikerült olyan irányban befolyásolni a döntést, hogy végül Magyarország adhat otthont a centrumnak?
B. Gy.: - Alapfeltétel a megfelelő szakértelem megléte, amit kollégáim évek óta számtalan sikeres projekt megvalósításával alátámasztottak. Ezekről természetesen hírt is kell adni, és azt gondolom, hogy amiben mi talán jobbak voltunk más országok amúgy szintén kiváló csapatainál, az az, hogy mi kezdetektől fogva igen komolyan vesszük a belső kommunikációt. Amiről ugyanis mi nem tájékoztatjuk az anyavállalatot, arról nem is fognak tudni semmit. Ez a belső kommunikáció - kiegészülve természetesen hosszú egyeztető megbeszélésekkel - eredményezte a számunkra kedvező döntést.
Monitor: - Megfogalmazható-e, hogy ebben mekkora szerepe van személy szerint Önnek, illetve a csapatmunkának?
B. Gy.: - A vállalat vezetőjeként természetesen kötelességem volt minden fórumon képviselni elképzeléseinket, és ezt a magyar vállalat jó belső image-e csak segítette. De a siker egyértelműen a csapaté. Mindenki hozzátette a maga részét, a közös cél érdekében ez alkalommal is sikerült egyesíteni erőinket.
Monitor: - Kívülről úgy tűnik, hogy a hazai informatika fejlődését többszörösen meghaladó növekedés csakis úgy érhető el, ha a csúcsmenedzsment roppant keményen dolgozik - a Compaq vezetőin azonban nem látszik a túlhajszoltság. Mi a titok, hogyan csinálják?
B. Gy.: - Ennek a kérdésnek örülök, ugyanis ezek szerint valamennyire van látható eredménye annak, amit mi a Compaqnál képviselünk. Mi nem egyszerűen munkahelynek tekintjük a céget, hanem személyes boldogulásunk egyik megvalósítási lehetőségének is. Olyan értelmes célokat tűzünk ki magunk elé, amelyek elérése bár nem könnyű, de nem is irreális, és amikor elérjük, együtt örülünk a sikernek. Mindennél fontosabbnak tartjuk az emberek motiválását, és ez nem pusztán anyagi kérdés. Rengeteget foglalkozunk olyan, az üzlethez látszólag nem kötődő feladatokkal, amelyek célja végső soron a "jó itt dolgozni" érzés elérése. Talán egyetlen példa: immár öt éve minden januárban meghívjuk egy pohár pezsgőre azokat a korábbi munkatársainkat, akik valamikor nálunk dolgoztak. Érdekes volt idén végignézni a beszélgetők népes táborán: a résztvevők igen magas szinten képviselték az összes meghatározó informatikai vállalatot, de talán a legfontosabb, hogy volt munkatársaink évről évre fontosnak tartják, hogy eljöjjenek, és el is mondják, hogy bár annak idején váltaniuk kellett, kevés kellemesebb munkahely létezik ma Magyarországon. Talán ezért vállalják kollégáim nyilvánosan is, hogy igen, köszönik szépen, jól vannak.
Monitor: - Magyarországon az állami megrendeléseknél még a kilencvenes évek elején is fontolgatták a "noname-brandname" kérdést, de az utóbbi években már könnyebb eladni a minőséget. Nem fordulhat elő, hogy egyszer mégiscsak telítődik a piac, s ha igen, az mikorra tehető?
B. Gy.: - Nagyon messze vagyunk még a telítődéstől, hiszen az egy főre eső informatikai költésben jócskán van még mit behoznunk. Ugyanez a helyzet a PC-ellátottsággal is. Ma az átlagos magyar háztartások igen kis százaléka rendelkezik PC-vel, illetve ami van, az is meglehetősen elavult. A kis és közepes vállalkozások sem igazán úgy vannak felszerelve, ahogyan azt üzletmenetük megkívánná. A gyorsabb ütemű elterjedésnek, a piac további bővülésének egyik alapvető oka még mindig az ár, amely összefügg a technológiát érintő közterhek magas szintjével. Az úgynevezett szingapúri egyezményhez való csatlakozást egy jó ideje szorgalmazzuk a kormányzatnál, ennek aláírásával jelentősen csökkenhetne az árszint, ami mellesleg a feketegazdaság visszaszorításában is meghatározó elem lenne. Tárgyalásaink biztatóak.
Monitor: - Az eladási görbék egyre inkább exponenciális jellegűek, de meddig fokozható ez? Mekkora szerepe van az eladásokban a Compaq Depónak?
B. Gy.: - A növekedés a vállalatok alapérdeke, ennek mértéke természetesen sok mindentől függ. Mi szerencsére a nehezebb időszakokban is megtaláltuk a növekedéshez szükséges helyi stratégiát, és most, hogy a gazdaság élénkülésével lehet számolni, illetve az Európai Unióhoz való csatlakozásunk belátható távolságra került, bízunk abban, hogy további lendületet vehetünk. A kreativitás persze alapkövetelmény: egyre fontosabb új dolgokat kitalálni. Itthon elsők voltunk az online informatikai áruház felállításában, amelyben fél év alatt 120 millió forintos forgalmat értünk el. Ez is mutatja, hogy végre itt az internetvilág, az emberek - főleg a kis és közepes cégek - egyre inkább valódi beszerzési alternatívaként kezelik a webet. 2000-ben terveink ambiciózusak, szeretnénk megtöbbszörözni 1999-es eredményeinket.
Monitor: - Ha jól tudom, Ön mindennap autóval jár be Ceglédről. Gondolataiban csak az üzlettel foglalkozik útközben?
B. Gy.: - Nem tagadom, nehéz leengedni egy hosszabb nap után, és az út remek alkalom egy-egy telefonbeszélgetésre kollégáimmal. De nagyon ügyelek arra, hogy családom mindig megkapja a megfelelő figyelmet, ők jelentik számomra azt az energiát, amivel fel tudok töltődni nap mint nap.
Kapcsolódó cikkek
- A Yahoo számokkal bizonyítja, hogy alacsony a Microsoft ajánlata
- KÜRT: sikeres kuvaiti biztonsági intelligencia projekt
- Megvenné a VIA-t az nVidia?
- Magyar Telekom: 74 forintos osztalékjavaslat
- Az Avid erősíti online ügyfélszolgálatát
- S&P: negatív figyelőlistán a Deutsche Telekom
- A BMC Software megvásárolja a BladeLogicot
- Gondban a Siemens
- A DT 20 százalékot szerez az OTE görög távközlési cégben
- A Ricoh újra a fenntartható vállalatok 100-as listáján
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.