BME: e-business akadémia IBM-támogatással
"Reményeink szerint az e-business akadémia kurzusain részt vevő hallgatók kitűnő, a legmagasabb elvárásoknak is megfelelő tudással fogják erősíteni az informatikai iparágat mind Magyarországon, mind az egész világon" - hangsúlyozta W. A. Etherington. "Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy olyan példaértékű modell jött létre az információtechnológiai ipar és a felsőoktatás együttműködésére, amely lehetővé teszi, hogy az egyetemi hallgatók az alapképzésen túlmenően ismereteket szerezhessenek irreguláris tanfolyamok formájában - jelentette ki Detrekői Ákos, a BME rektora. - Az e-business akadémia ugyanakkor fontos szerepet fog játszani a már korábban végzett szakemberek ismereteinek naprakészen tartásában."
Az akadémia megnyitását követően az IBM biztosítja az egyetem oktatóinak képzését, illetve az egyetemmel karöltve kialakítja az akadémia által kínált lehetőségek minél jobb kihasználását biztosító tantervet, illetve tananyagokat. Már ez év márciusában elindulhatnak az első kurzusok, amelyek tapasztalatai alapján szeptemberben hirdetik meg a teljes kurzuskínálatot. A BME a gépek működéséhez és a kurzusok lebonyolításához szükséges fizikai feltételeket, megfelelően képzett oktatókat, a tananyag testre szabását, valamint új kurzusok kialakítását biztosítja. Az IBM nem először segíti adománnyal a hazai felsőoktatást: korábban a BME és a közgazdaság-tudományi egyetem is kapott ilyen támogatást.
Kapcsolódó cikkek
- 60 milliós szoftvercsomagot adományozott az Autodesk a BME-nek
- IBM Tivoli szolgáltatás-irányítási kompetencia központ a BMF-en
- Befejeződött a Microsoft WTW ’07 .NET Fejlesztői Versenye
- IBM és MIMIX oktatás Magyarországon
- Kiváló magyar elméket is vár az IBM zürichi kutatólaboratóriuma
- Linux 48 - IBM Szoftver Programozói Bajnokság masszázzsal
- Százmilliós oktatási támogatás a Pandától
- Multimédia a tanteremben: konferencia a főiskolán
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- Cell Broadband Engine technológia oktatása a BMF-en
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.