A nyaralásra koncentrálunk a Google-n is
A Google minden hónapban nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb és a legnagyobb mértékben növekvő keresőkifejezések listáját. Az országonkénti és témánkénti bontás alapján érdekes trendeket és területi jellegzetességeket figyelhetünk meg. Májusban az utazás felé fordult a figyelmünk.
Érthető módon, a nyár közeledtével és a hőmérő higanyszálának egyre feljebb kúszásával az emberek figyelme a nyaralásra koncentrálódik. A legtöbb információt a különböző szálláslehetőségekről, utazási módokról és célállomásokról praktikusan egy helyen, az interneten található.
A híres balatoni nyarat számos dal és film is megörökítette már, sőt a legnépszerűbb keresőkifejezések 20-as toplistájának élén is a Balaton (1.) található. Ez nem meglepő, hiszen a Magyar Turizmus Zrt. megbízásából készített felmérés szerint a belföldre tartó utazók csaknem fele (42,7%) ide szeretne ellátogatni a nyáron. Ehhez kapcsolódóan a listán kiemelkedő helyen található még a balatoni szállás (7.), illetve Zamárdi (13.) is. Akik testi-lelki felfrissülésre vágynak, a hazai wellness szállodákat és élményfürdőket is szívesen felkeresnék. A wellness (legdinamikusabban növekvő kulcsszavak között 9.) még mindig felkapott pihenési forma. Sokan regenerálódnának olyan gyógyvizükről híres településeken, mint Hajdúszoboszló (14., ill. 10.), Tiszafüred (20.), vagy az egyre népszerűbb Egerszalók (16.).
Nemcsak a Magyar Turizmus Zrt. statisztikái szerint, hanem a Google keresési toplistáiban is a legnépszerűbb külföldi nyaralási célpont Horvátország (3.). A ranglistából jól látható, hogy Horvátország térképe (11.) és a gyönyörű történelmi város, Trogir (17.) is nagyon érdekli az internetezőket. A horvát tengerparton kívül Görögországot (legdinamikusabban növekvő kulcsszavak között 8.) és annak gyönyörű szigeteit (Kréta 10., Zakhynthos 12., illetve a feltörekvő Korfu a 20.) találják egyre többen csábító úticélnak.
A lista alapján megállapítható, hogy a magyarok körültekintőek, és nem csak maga a nyaralóhely érdekli őket, hanem annak megközelítése, az útvonaltervezés is (2. ill. 1.). Jó látni, hogy a nyaralás alatt biztonságukat sem hagyják figyelmen kívül, hiszen sokan gondolnak az utasbiztosításra (8.). Megfontoltságról árulkodik az is, hogy a valutaváltásról (16.) és valuta árfolyamokról (6.) még itthon tájékozódnak az emberek.
Sokan gondolkodnak pénztárcakímélő nyaralásban, valószínűleg ezért keresnek rá annyian a last minute (9.) ajánlatokra, az üdülési csekkre (2.) és a fapados (15.) repülési lehetőségekre.
A divatban hódít a retro, de úgy tűnik, hogy az utazás területén is. Sok internetezőnek jut eszébe, hogy a nyaralásra lakókocsival (19.) induljon útnak, vagy hogy a ’90-es évek közkedvelt olasz üdülőhelyére, Bibione-ba (19.) látogasson.
Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője a lista kapcsán elmondta: „Jól látható, hogy a lakosság nemcsak az olyan felkapott külföldi üdülőhelyek iránt érdeklődik, mint amilyen Bora Bora, Málta vagy Dubai, hanem sokan belföldön kívánják kipihenni az elmúlt időszak fáradalmait. Ez jó lehetőség a hazai kisvállalkozásoknak, akik például Egerszalókon, Zalakaroson vagy a Balaton partján üzemeltetik idegenforgalomra épülő vállalkozásaikat, hiszen az AdWords hirdetési rendszer segítségével könnyedén tudnak látogatókat csábítani honlapjukra. A releváns hirdetésekről érkező internetezők pedig hamar vendéggé vagy vásárlóvá válhatnak.”
Kapcsolódó cikkek
- A Google-titok tudója Budapesten
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- Mobilfotóról is fordít a Google
- Jövendőmondó cégbe invesztál a Google
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Személyes profiljaik újbóli beállítását kérik a Buzz használóitól
- Egymillió régi kötet digitalizálására készül a Google Olaszországban
- Nem is új, ráadásul szükségtelen volt a Google Buzz a riválisok szerint
- A teljes transzszibériai expressz a Google oldalain
- Buzz: saját közösségi oldalt indított a Google a Facebook és a Twitter ellen