Beetle Crazy
Egy sokszínű, de sajnos nem túl igényesen kidolgozott autóversenyt vettünk górcső alá. A játék a sokféle játékmóddal tűnik ki (pályaverseny, buggy, salak, ugratás, monster), és a grafikája is szépen sikerült.
Kiadó: Infogrames
Fejlesztő: Xpiral (Spanyol)
Minimum követelmény: Win98, DX7, ?
Hasonló játékok: Breakneck, Test Drive
Kategória: Autóverseny
Bizonyára az olvasók között sok bogár - rajongó van, akik imádják az autó édes formáját, a bogár lelki világát, a kipufogó hangját, és még sorolhatnám. Nos, én nem tartozom közéjük, így egy picit idegenkedve vettem kézbe az Infogrames új játékát, a Beetle Crazy -t. (Az USA -ban Beetle Buggin' néven jelenik meg.) Hamarosan kiderült, hogy rengeteg más autó is található a játékban, így már sokkal jobban hangzott a dolog, de a végén mégis csalódás lett belőle.
Ha egy autóverseny játékot szeretnénk írni, akkor el kell döntenünk, hogy mire helyezzük a hangsúlyt. Egy minél élethűbb szimulációt csinálunk, mint pl. a Need For Speed, vagy másképp közelítjük meg a témát, és a realitástól többé - kevésbé, de inkább többé elszakadva az arcade stílus mellett voksolunk. Nos, a Beetle Crazy alkotói úgy döntöttek, hogy nem döntenek, és mindenféle játékot bepakolnak egybe. Így természetesen nem lehet kiemelkedőt alkotni, ezért a játék tartalmát próbálták meg egyedire húzni: a mostanában amúgy is divatos nosztalgiahullámot meglovagolva a '60 -as évek autóiból állítottak össze egy csokorra valót. A játék alcíme lehetne akár VW unleashed is.
Természetesen a legnépszerűbb, a bogár köré építették fel a játékot, de találunk majd turbómeghajtású Karmann-Gia -tól kezdve (VW 1600 ha jól ugrik be) és VW kisteherből épített Bigfoot -on át homokfutót és szöcskét is. Lássuk, milyen játékmódok kínálkoznak!
Monster: Ebben a módban bigfoot típusú (hatalmas kerekek, az autó 1,5 - 2m magasan kezdődik, általában a teljesen hétköznapi, jobb sorsra érdemes autókon szoktak áthajtani a közönség nagy megelégedésére) járművekkel kell minnél gyorsabban köröket róni. A dolgot nehezítendő a pálya pontjain roncsokat (egy helyen csak egy) helyeznek el. Ezeken vígan keresztülugrathatunk azt leszámítva, hogy sebességünk ugrásszerűen csökken. Ezen kívül bólyák, oszlopok hivatottak életünket megkeseríteni, ezeket letarolva büntetést (idő) kapunk. Hááát, túl sok örömet nem leltem benne, egyszer jópofa, de sajnos a hangulatának, megvalósításának csak igen messzi rokoni szálai fűződnek a monster truck versenyekhez.
Buggy: kis hazánk útjain is néha felbukkannak ezek a homokfutónak is titulált, műanyag kasztnis autócsodák, a Coca Cola is kisorsolt ilyeneket régebben. A pálya egy része homokos úton vezet át, a tengerpart mellet. A homokon való közlekedést a játékban igen érdekesen modellezték: az autó végsebességét lekorlátozták, és némileg csökkentették az irányíthatóságot is. A homokra érve azonban teljesen irreális lassulásban lehet részünk, bár ez inkább a pályaverseny típusnál okoz majd kellemetlen meglepetéseket. Ebben a módban a két jó poént a bukkanók (általában kanyar előtt :) és a tenger jelenti, amibe egy darabig be is tudunk furikázni.
Pályaverseny: egy sajnos nagyon gyengén sikerült aszfaltversennyt láthatunk itt, a középpontban a bogárral. Az aszfaltról akár egy kerékkel is letérve a fent leírt homok - szindrómát tapasztalhatjuk, az egész kocsi lassul, lassul, lassul. Ha félkerékkel megyünk rá, akkor valami rejtélyes oknál fogva nem pördül ki. Természetesen az apró vezetési trükkök alkalmazahtósága is igen korlátozott, leginkább egy nyomdagáztésszáguldj az egész, néha egy éles kanyarral megspékelve.
Cross: itt eredetileg salaknak gondolt pályán kell szöcskéket és hasonló, pályaalkalmassági vizsgával rendelkező járműveket terelgetni az egyébként siralmas tervezésű pályán. Ráadásul a salak modellezése annyiból áll, hogy az irányíthatóságot levitték a kis zöld állat feneke alá, így az egész olyan, mintha jégen vezetnénk... Azért van különbség, aki ült már autóban, az tudja :) Pozitívum: gödrök az úton, bár ezek is fura hatással vannak a autóra...
Jump (ugrás): talán ez az, amivel még nem igazán találkozhattunk: egy kanyarral fűszerezett egyenesen felgyorsulva, a booster használatával minnél nagyobbat kell ugranunk egy rámpáról. Három dolgot nem értek: az egyik, hogy miért kellett kanyart rakni az útra, illetve hogy lehet az, hogy teljesen más méretű / formájú / teljesítményű autók kb ugyanakkorát ugorjanak ? :))) Azért ez cinkes volt, fiúk... Ja, és a booster működését semmivel nem lehet magyarázni, csak a leghosszabb sebességben működik, akkor is csak bizonyos fordulatszám felett, és valami két méteres kályhacsövön keresztül "búsztol".
Hát, nagyjából így néz ki a játék, sajnos túl sok jót nem lehet róla elmondani, ami még úgy - ahogy jóra sikerült volna, az könnyen megunható. Az autók irányítása is igen hasonló, például első-, és hátsókerék-meghajtás között nem sok különbség van, de még a 100 és a 200 pacis autócsodák menettulajdonságai között se sok. Egyszer megnézni mindenképp javallott, ha van egy üres óránk, de aki a megvásárlást forgatja a fejében, azt óva intem, legyen óvatos! :)
Grafika: + + + +
A grafika egész jól sikerült. Mivel a játék motorját licenszelték, a grafikai kidolgozásra nagy figyelmet fordíthattak, és fordítottak is. Erre jellemző például, hogy 17 autómodell van, de ezek variációival összesen 50 féle autóba ülhetünk be. Némi ellentmondásként az autó által felvert porfelhő megvalósítása úgy 3 évvel ezelőtti színvonalú.
Kezelőfelület: + +
A kezelőfelület szép, látványos, de az egér mozgása iszonyú lassú, szinte már-már azokat az időket idézi, mikor egy 1,5*1 méteres farostlapon tologattuk az egeret a Wolfenstein -ben. Ezen kívül a gamepad -et szépen lekezeli, de hol egy kattintásra (menük), hol egy billentyűre (a versenyt csak billről tudjuk indítani) van szükség, így pl azt, hogy a joypaddel az ölben kényelmesen hátradőlünk, el lehet felejteni. Kérdezem én: MIÉRT kellett ezt így ???
Játékmenet: + +
A sokféle versenytípus tagadhatatlanul sokszínűvé teszi a játékot, de ugyanakkor ez a minőség rovására is megy. Hamar megunható, de arra az egy órára kellemes élményt nyújt.
Hangeffektek: + + +
Olyan átlagos lanygmelegek. Az igazat megvallva észre se venni őket, de ugyanakkor hiányérzete sincs az embernek. Kellemes, langymeleg lábvíz.
Intelligencia és Nehézség: +
Puff. Hát ezeket inkább ne is emlegessük egy lapon a játékkal, már elnézést. Nehéznek nehéz, de nem azért, mert trükkösen kéne vezetni, hanem mert az irányítás az sajnos csapnivaló.
Összegzés: + + +
Ez amolyan egyszer használatos, esemény utáni játék, de bogárfanatikusok bizonyára órákig gyönyörködnek majd a kocsikban :)
Kapcsolódó cikkek
- A Wii őrzi vezető helyét az amerikai konzolpiacon
- Gitárgyártó perel a Guitar Hero miatt
- A Microsoft mégsem tervez Blu-ray-t az Xbox 360-hoz
- Jelentősen olcsóbb lett az Xbox 360
- Kétszázezer online "szerencsevadász" Magyarországon
- Két új PS3 csomag Európának
- Biztonsági alkalmazás online játékosoknak
- Wii - PS3, 4 : 1 Japánban
- Új olcsó Dell játék PC
- Lipcséből Kölnbe költözik a Games Convention
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.