Több mint 3 millió .eu domain
Ezzel az eredménnyel a .eu a negyedik legnépszerűbb földrajzi domain-kiterjesztés lett Európában. A regisztráció üteme ugyanakkor fokozatosan csökken: míg három évvel ezelőtt, a csak cégek és intézmények számára nyitott periódus első órájában 70 ezer bejegyzés született, a hárommillióhoz hiányzó utolsó 200 ezer regisztrációhoz már közel 9 hónapnak kellett eltelnie. Ennek ellenére Viviane Reding, az Európai Bizottság Informatikai és Távközlési Biztosa úgy nyilatkozott az alkalom kapcsán, hogy a három év alatt elért eredmény mindenképpen sikernek nevezhető. Reding szerint a regisztráció mértéke jól mutatja, hogy az internetet használók jelentős része ki óhajtja fejezni a világhálón is európai identitását.
A .eu domain-bejegyzések terén továbbra is Németország vezet a regisztrációk 30 százalékával, míg a második Hollandia 14, a harmadik pedig Nagy-Britannia 12 százalékkal.
Kapcsolódó cikkek
- Élnek az első nemzetközi karakteres domainek
- Harmonizálja az EU a frekvenciák kiosztásának szabályait
- Az EU-Bizottság új szabályokkal könnyíti az internetes értékesítést
- Levágja a http-t az új Chrome
- Éjfélkor búcsúzott az interneten Jugoszlávia
- Két újabb amerikai internetes cég szüntette be működését Kínában
- Huszonöt éves a dotkom
- Szegedé a szeged.hu domainnév
- Ismét eladó a sex.com
- A tinik által feltöltött személyes adatok akár örökre elérhetők maradnak
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.