Az elmúlt évben 16 százalékkal nőtt a vezetékes szélessávra előfizetők száma

forrás Prim Online, 2009. január 31. 13:27

Az elmúlt évben 16 százalékkal 1,537 millióra nőtt Magyarországon a vezetékes szélessávú előfizetések száma, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH). Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma 2007 végén 1,327 millió, 2006 végén pedig 994 ezer volt.

Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatívszolgáltatók és a négy legnagyobb kábeltelevíziós társaság önkéntes adatközlésére épül. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 2008 decemberében 0,5 százalékkal 795 ezerre nőtt, míg a gyorsjelentésben szereplő négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI) szélessávú internet-előfizetőinek száma 1,86 százalékkal 534 ezerre emelkedett.

A gyorsjelentésben szereplő négy kábelszolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 70 százalékos, így a szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma országosan 742 ezerre emelkedett december végére. A kábelmodemes előfizetések száma egy év alatt 27,4 százalékkal nőtt, míg az ADSL előfizetések száma 6,7 százalékkal nőtt.

Az NHH becslései szerint a vezetékes szélessávú és a vezeték nélküli internet előfizetések száma 2008 végén meghaladta a 2,2 milliót.

2008-ban a szélessávú piac bővülése mellett folytatódott a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak számának csökkenése is. Az elmúlt év végén ezek száma 3,094 millió volt, az egy évvel korábbi 3,251 ezer után. 

Decemberben a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak száma 13 ezerrel csökkent és a 100 lakosra jutó hangátviteli csatornák száma a 2007 decemberi végi 32,34 és a november végi 30,97 után 2008 végén 30,84 lett. A háztartások telefonellátottsága az egy évvel korábbi 64,39 és a 2008 novemberi 61,51 százalék után 2008 december végén 61,27 százalék volt.

Decemberben a kezdeményezett hívások időtartama 533 millió perc volt, 7 millióval több, mint novemberben. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama az előző havi 169,3 percről 172,1 percre emelkedett, míg a hívások átlagos hossza maradt 3,23 perc.

A fogyasztók decemberben hívásaik 8,26 százalékát kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül, így miként októberben és novemberben is, összesen 44 millió percet telefonáltak ezen a módon, annak ellenére, hogy ezt a szolgáltatást a novemberi 581 ezer után csak 525 ezren vették igénybe.

A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között decemberben 9 161, az elmúlt évben pedig összesen 76 434 szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta 331 085 számot hordoztak.

Kulcsszavak: NHH ADSL vezetékes

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?

Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.

2024. november 20. 13:24

Karácsony korlátok nélkül

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek. 

2024. november 19. 20:46

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai

A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.

2024. november 15. 19:13

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36