A tíz év körüli lányok 30 százaléka küld és fogad szexuális tartalmú üzeneteket

forrás Prim Online, 2009. május 6. 18:35

A sexting, vagyis a szexuális utalással bíró képek és szöveges üzenetek küldözgetése nem csak a tinédzserek szüleinek okozhat fejfájást. Egy frissen közétett kutatás eredményei szerint ugyanis a 10-15 éves lányok körében is jelentős mértékű azoknak az aránya, akik magukról ilyen jellegű üzeneteket küldenek, és még nagyobb azoké, akik ilyeneket kapnak.

Az AK Tweens által megrendelt, 300 fő részvételével készült kutatás során 9 és 15 év közötti amerikai lányokat kérdeztek meg. A válaszok alapján a kutatók megállapították, hogy a fiatal lányok ugyanolyan otthonosan mozognak a modern technológiák világában, mint tinédzser korú társaik, de kevésbé vannak tisztában azzal, hogy milyen következményei lehetnek egy e-mailben, MMS-ben elküldött, esetleg valamely közösségi portálon közétett „alulöltözött” képnek.

A kutatási eredmények szerint a válaszadók több mint fele rendelkezik regisztrációval a két legnagyobb közösségi portálon, a MySpace-n és a Facebookon. Mintegy 54 százalékuk úgy gondolja, hogy adatlapjukat csak az ismerőseik tudják megnézni, és 50 százalékuk ismerte el, hogy lépett már kapcsolatba idegennel ezeken az oldalakon keresztül. A megkérdezett lányok közel 70 százaléka küldött vagy tett már közzé magáról valamilyen képet vagy videót, 30 százalékuk pedig küldött vagy fogadott már szexuális tartalmú üzenetet. Ez utóbbiak közül a válaszadók 81 százaléka kapott, 33,7 százaléka e-mailben vagy mobil üzenetben küldött, 11,2 százaléka pedig közösségi oldalon tett közzé szexuális tartalmú üzenetet vagy olyan képet, amelyen csak alsóneműt, vagy azt sem visel. A válaszok szerint a lányok körülbelül 12 éves korukban küldtek először ilyen jellegű üzeneteket barátaiknak, de már 10 éves korukban kaptak hasonlóakat.

Arra a kérdésre vonatkozóan, hogy miért küldenek ilyen jellegű üzeneteket, a válaszadók 82 százaléka mondta, hogy szeretne a figyelem középpontjába kerülni. A válaszadók 66 százaléka gondolja úgy, hogy mert „laza”, közel 60 százalékuk a népszerű lányokat utánozza, mintegy 55 százalékuk pedig így szeretne „bepasizni”.

Amennyiben számukra nyugtalanító üzenetet kapnak, a fiatalabbak, 10-12 évesek inkább hajlanak arra, hogy elmondják a szüleiknek. Ugyanakkor a 13 évesnél idősebb lányok attól való félelmükben, hogy szüleik elvennék a mobiljukat, vagy eltiltanák őket a számítógéptől, a szüleik helyett a barátaiktól kérnek segítséget. Továbbküldik nekik a képeket vagy üzeneteket, amivel – szándékaikkal ellentétben – hozzájárulnak ezek széles körben történő terjedéséhez.

Forrás: ELTE TáTK hírlevél

Kulcsszavak: gyerek

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG

Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.

2024. november 22. 18:14

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36