Az AMD bemutatta első DirectX 11 technológiájú videokártyáját

MTI Sajtóadatbank, 2009. június 5. 10:46

Rick Bergman, az AMD vezérigazgatója a Tajpejben megrendezett Computex konferencián bejelentette, hogy cége még az év folyamán piacra dobja első olyan videokártyáját, amely DirectX 11 technológiát használ.

Bergman elmondta, hogy a kártya üzletekbe kerülésekor és nem sokkal utána megjelennek majd a teljes egészében DirectX 11-et használó számítógépes játékok is. Az AMD még nem látta el semmilyen márkanévvel az új DirectX 11 kompatibilis kártyákat, de nagyon valószínű, hogy az a R800-as chipkészlet lesz rajtuk, amelyik az idén nagy sikert aratott Radeon HD 4000 utódja - olvashatjuk a PC Pro honlap cikkében (www.pcpro.co.uk).

 A DirectX 11 (DX11) legfontosabb újításai a grafikus processzor általános számítási feladatokra történő használatának (GPGPU) képessége és a számítógép központi processzorának terhelését csökkentő tesselation tartozik. (Utóbbi már megtalálható az Xbox 360 Xenos grafikus chipjében is.) A cég a tesselation technológiával a játékok grafikájában található poligonok kezelését sokkal hatékonyabban oldja majd meg: míg közelről sokkal több részletet láthatunk, a távollévő, a játékos által már nem látható tárgyakon viszont a részletesség jelentősen csökken, így nem terheli meg feleslegesen a grafika minősége a teljesítményt. A sokféle új grafikus képesség révén tehát a kártyák szebb megjelenítésre lesznek képesek, azonban még fontosabb, hogy a DirectX 11 alapú játékok gyorsabban is futnak majd.

 Richard Huddy, az AMD fejlesztési menedzsere a blogján összeírta, hogy pontosan mire számíthat a modern grafikára vágyó játékos majd a DirectX 11-nél. Szerinte a mintavételezési sebesség (framerate) sokkal gyorsabb lesz, egyrészt azért, mert a DirectX 11 hatékonyabban kezeli a processzorokat, másrészt azért, mert a játékfejlesztők az ATI videokártyák grafikus processzorait olyan módon tudják majd kezelni, mintha hagyományos PC-s processzorok lennének. A DX11 alapú kártyák sokkal realisztikusabb, életszerűbb módon ábrázolják majd a számítógépes játékok karaktereit és a környezeti elemeket is, mivel lényegesen több poligont tudnak majd a játékfejlesztők felhasználni. Emellett az új DirectX kezelőfelülete sokkal könnyebben használható, így maga a játékfejlesztés is kevesebb időbe és pénzbe kerül majd.

 Jó hír azoknak, akik nem akarnak új operációs rendszert vásárolni, hogy a DirectX 11 nem lesz hozzákötve a Windows 7-hez, mint ahogy az annak idején a DirectX 10 esetében megtörtént (ott a DX10-et csak a Windows Vistához lehetett használni), hanem a már meglévő Windows Vistát lehet majd frissíteni megjelenésekor.

Kulcsszavak: AMD grafikus kártya

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01