Bár az Apple nagy felhajtást csinált böngészője 11 millió letöltéséből, valójában a kérdéses időszakban is csökkent a Safari piacrésze.
A böngészők piacán mindig valahogy hátsó sorban álló Safari számára az Apple nagyszerű kampányt szervezett, és szerte a sajtóban megjelent a hír, miszerint a programot csupán az első három napban 11 millió felhasználó töltötte le. Még ennél is jobban hangzik, hogy a 11 millió letöltésből 6 millió Windows rendszerekre történt, vagyis a rivális operációs rendszer felhasználói körében még népszerűbb is a szoftver. Mindezzel nem is állított valótlanságot a vállalat, csupán az újságírók hagyták figyelmen kívül, hogy a letöltések száma leginkább nem az új verzió érkezése iránti érdeklődésnek köszönhető, hanem annak a ténynek, hogy az Apple ezt a frissítést bevezette az automatikus frissítések közé, tehát idézőjelben az is letöltötte, aki nem akarta. A bombasztikus bejelentés felkeltette az elemzők érdeklődését is, így nem véletlen, hogy végül a Net Applications megvizsgálta nem csak az adott hónapot, de a kérdéses időszakot is. A Safari 4 felmérésük szerint nem hogy nem hozott áttörést az Apple böngészőjének, de valójában ebben az időszakban is folytatódott a szoftver lassú piacvesztése. A június 7-el kezdődő héten a Safari piacrészesedése 8,36 százalék volt, szemben a májusi 8,43 százalékkal, ami enyhe visszacsúszást jelez. Az igazság az, hogy a számok szerint az egyértelmű győztes az Internet Explorer 8, mely májusban még csak 7,64 százalékon állt, és ezt küzdte fel 13,11 százalékra, ez pedig nem kevesebb, mint 72 százalékos bővülés. Jó időszakot zárt a Google Chrome is, 1,8 százalékról 1,93-ra sikerült feltornásznia magát, míg a Safari mellett a másik vesztes a Firefox volt, a májusi 22,51 százalékról 21,4 százalékra csúszott vissza.