Asztúria hercege-díjat kaptak az e-mail és a mobiltelefon "feltalálói"
Az 1928-as születésű Martin Cooper 1954-től mérnökként dolgozott a Motorola cégnél, és itt kezdett hozzá a rendőrség számára a hordozható telefonok kifejlesztéséhez. 1973. április 3-án indították az első hívást az első mobilnak nevezett telefonról.
Az 1941-ben született Raymond Tomlinson 1967-ben kezdett a Bolt Beranek and Newman cégnél dolgozni, amely részt vett az amerikai védelmi hivatal ARPA-hálózatának kifejlesztésében - ennek keretében a számítógépes adatfeldolgozás és az adattárolás decentralizálásához számítógépeket próbáltak meg összekapcsolni telefonnal. Tomlinson főnökei tudta nélkül, titokban dolgozott, és 1971-ben sikerült üzenetet váltania több számítógép között, és ekkor kezdte használni a @ jelet, hogy elválassza a címzett nevét a kiszolgálótól.
A "találmányok" kifejlesztésében meghatározó szerepet játszó két mérnök elismerését több Nobel-díjas is támogatta.
Tomlinson e-mailben is megköszönte az Asztúria hercege-díj Alapítványnak a spanyol trónörökös titulusáról elnevezett kitüntetést. Az elismerést spanyol Nobel-díjként is emlegetik.
Kapcsolódó cikkek
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- Az amerikaiak negyede a mobilján olvas híreket
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- Biztonságos internetet ígérnek a tudósok
- Új tenger alatti kábellel nagysebességű internet Afrikában
- Példátlan mobiltelefon-kereslet csökkenés Ukrajnában
- KSH: 112 ezerrel csökkent a mobiltelefon-előfizetések száma
- Egyharmadával visszaesett az internetforgalom Svédországban egy új törvény nyomán
- 3.500 Ft-s kamerás néptelefon
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.