Egyre népszerűbb a mobilinternet
Az internetező felnőtt magyar lakosság több mint fele, 58 százaléka napi rendszerességgel kapcsolódik a világhálóhoz, június végén az előfizetések száma meghaladta a 2,4 milliót, ami főként a mobilinternet térnyerésének köszönhető.
A GKIeNET, valamint a T-Home és a T-Mobile közös felmérésből kiderül az is, hogy Magyarországon a lakosság arányában már 2008 végén többen vettek igénybe mobilinternet szolgáltatást, mint Norvégiában, Kínában vagy Tajvanon.
A mobilinternet magyarországi népszerűségét mutatják a Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai is, mivel augusztusban 722 ezerre emelkedett a három magyarországi szolgáltatónál a mobilinternet-előfizetések száma. Az előfizetések száma a júliusi 37 ezres növekedés után augusztusban 49 ezerrel nőtt, míg azon aktív SIM-kártyák száma, amelyeken az előző három hónapban adatforgalom zajlott, 29 ezerrel 561 ezerre emelkedett.
A GKIeNET közleménye szerint Magyarországon a 14-74 éves lakosságból 3,4 millió rendszeres internet használónak tekinthető, mivel ők havonta legalább 1 órát valamilyen formában a világháló elérésével, vagy e-mailezéssel töltenek.
Az internetezők több mint fele, 55 százaléka legalább 4 éve internetezik, harmaduk 2-3 éve, míg tizedük az elmúlt évben vált internet használóvá.
A kutatás mutatta azt is, hogy az eddigi tapasztalatok alapján 2 éves időtávban a lakossági internet-előfizetések száma eléri a 2 évvel korábbi számítógéppel rendelkező háztartások számát. A számítógépek, ezen belül is a laptopok árának csökkenése így közvetetten a lakossági előfizetések számának emelkedéséhez járul hozzá. Az összemérhetőség a szélessávú mobilinternet szolgáltatás megjelenésével és egyre szélesebb körű elterjedésével viszont csak részben lehetséges, mert a mobiltechnológia az egyéni, míg a vezetékes elérési módok a háztartási igényeket hivatottak általában kiszolgálni.
A közlemény emlékezetet arra, hogy a világ fejlett és fejlődő országaiban az internet elérése SIM kártyán keresztül jelenleg a leggyorsabban terjedő internet elérési technológia. A lakosság arányában, mintegy 70 százalékos mértékkel, Japánban vesznek legtöbben igénybe mobilinternet szolgáltatást, ami nem meglepő, hiszen tíz évvel ezelőtt, 1999-ben itt jelent meg a világon elsőként ennek a lehetősége. Az e-mailek mobiltelefonon való elérése a japán fiatalok között kiugróan magas, 72 százalékos értéket mutat.
Magyarországon a mobilinternet-szolgáltatást leggyakrabban, 79 százalékos arányban még adatkártya használatával veszik igénybe. A mobiltelefon modemként való használata viszont kevésbé elterjedt a maga 21 százalékos arányával.
A felmérés szerint a mobiltelefon képernyőjén a magyar mobilinternetezőknek csak a 14 százaléka szokott böngészni. A mobilon történő internetezés elsősorban azok körében népszerű, akik rendelkeznek más típusú, otthoni előfizetéssel is. Ez a hozzáférési mód elsősorban a magas végzettségű férfiakra jellemző.
Magyarországon a mobilinternet-előfizetéssel rendelkezők kevesebb mint fele, 45 százaléka használja kizárólag magáncélra az internetet, míg 69 százalékuk úgy véli, hogy az internetezés inkább magáncélú, mint munkacélú. Mintegy 16 százaléka azoknak az aránya, akik fele-fele arányban használják magán- és munkacélra is a
mobilinternetet.
Kapcsolódó cikkek
- Internet Hungary - Online kiadás nélkül nincsen életképes médium
- Internet Hungary - Egyre népszerűbbek a közösségi oldalak
- Internet Hungary - Oszkó: az infokommunikáció lehet a válság utáni időszak egyik nyertese
- Internet Hungary - Baja Ferenc: nincs átfogó képünk az internet modernizációs szerepéről
- 10 éves az Internet Hungary!
- Harmadsiker az első hazai domainaukció
- Mobilinternet: keveset tudunk és jellemzően otthon használjuk
- Magyarországon is megalakul az Interaktív Hirdetési Iroda
- Aki nem tud keresni, az nem is talál
- Hiányoznak a hazai piacról a közepes méretű online cégek
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.