A digitális átállás megkerülhetetlen technológiai váltás
A digitális műsorszórásra átállás megkerülhetetlen technológiai váltás, emellett bővíti az audiovizuális szolgáltatások választékát, hatékonyabbá teszi a piaci versenyt, és a lakosság számára is érthetőbbé teszi az információs társadalmi létet - mondta Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) elnöke csütörtökön Budapesten egy konferencián.
Hozzátette: ahhoz, hogy a digitális műsorszórásra átállás sikeres legyen, az állam, a fogyasztó és a szolgáltató együttműködése szükséges.
Az Antenna Hungária Zrt. által csütörtökön Budapesten rendezett Digitális átállás című konferencián az elnök kifejtette, a teljes lakosságot nézve a felhasználók 61 százaléka már hallott a digitális átállásról, ám az érintetteknek, a csupán földfelszíni vétellel rendelkezőknek csak az 52 százaléka.
Aláhúzta, mind az állam, mind az NHH, mind pedig a digitális műsorszórás pályázatát megnyerő Antenna Hungária Zrt. részéről megvan az elkötelezettség, s mindhárom szereplő mindent megtesz azért, hogy az átállás sikeres legyen.
Az elnök elmondta azt is, hogy Magyarországnak uniós kötelezettsége 2012-ig átállni a digitális műsorterjesztésre az analóg technológiáról.
Kifejtette, 6 uniós ország már befejezte a digitális átállást, 7 még el sem kezdte, míg Magyarország a középmezőnyben lévén olyan ország, amelyik már elkezdte, de még nem fejezte be.
Pataki Dániel hangsúlyozta, az NHH elvárja és ellenőrzi a pályáztatás alapján kötött szerződések teljesítését.
Majtényi László, az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) elnöke a konferencia résztvevőihez küldött videoüzenetében közölte, nemzetközi összehasonlításban nincs lemaradva az ország az átállásban, hiszen a lakosság jó része már most is több csatornán keresztül elérhet és láthat digitális tartalmat.
Majtényi László úgy vélte, az NHH-nak és az ORTT-nek csak a közjót nézve kell szolgálnia digitális átállást.
Az Antenna Hungária Csoport (AH) több mint 25 milliárd forintot fordít a digitális földfelszíni műsorszóró hálózatok kiépítésére. A digitális adás most a lakosság 60 százaléka számára érhető el, ám az arány az év végére 88 százalékra, míg 2011-re 96 százalékra emelkedik.
Az elérhető szabadon fogható tv-csatornák száma most hét, köztük az RTL Klub, a TV2, az M1 és az M2, valamint a Duna Tv. Ezen túlmenően három rádiót is hallgathatnak digitálisan az emberek, illetve két fizetős tv-csatornát is nézhetnek.
Kapcsolódó cikkek
- Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
- A kábelmodemes előfizetések húzzák a szélessávú piacot
- Nyolcszázezer háztartást érint a digitális átállás
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- NHH: Kétszeresére nőtt a mobilinternetezők száma
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Tovább hódított februárban a szélessávú internet
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Januárban is folytatódott a digitális televíziózás térhódítása
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.