Több zenét vásárolnak az illegális letöltők
A Demos és az Ipsos Mori közvélemény-kutatók 1000 16 és 50 év közötti, internetkapcsolattal rendelkező brit polgárt kérdeztek zene-beszerzési szokásaikról. Mintegy tizedük vallotta be, hogy szokott olyan zenefájlokat letölteni az internetről, amelyek után nem fizetnek jogdíjat. Ez a csoport ugyanakkor fejenként átlag 77 fontot költ évente legális hanghordozók vásárlására, 33 fonttal többet, mint azok, akik saját állításuk szerint soha nem töltöttek még le fájlcserélő oldalakról. Mark Mulligan, a Forrester Research kutatója az Independent-ben idézett kommentárjában elmondta, hogy a magyarázat kézenfekvő: többnyire azok töltenek le nem jogtiszta zenefájlokat az internetről, akiket érdekel a zene. Ők pedig ha tehetik, fizetni is hajlandóak a legális CD-kért, mondjuk, mert gyűjtők, esetleg a jobb hangminőség miatt, vagy mert egy újdonság valamivel hamarabb ér a boltokba, mint a fájlcserélőkhöz.
A felmérést annak kapcsán végezték, hogy a brit parlament megszavazott egy olyan törvényt, amelynek értelmében jövő áprilistól a szerzői jog által védett fájlokat cserélők és letöltők internet-kapcsolatát figyelmeztetés után ki is kapcsolhatják. Sok korábbi kutatás ugyanakkor azt bizonyítja, hogy a fájlcserélő oldalakról ingyen töltögetők hajlandóak lennének fizetni a zenéért, amennyiben a zeneipar végre lemondana az extra-profitról és ésszerű áron kínálnák a zenéket az interneten.
Kapcsolódó cikkek
- Online iTunes-t tervez az Apple?
- Újabb zenemobilt kínál az LG
- PC működő gitárerősítőbe építve
- Most tessék a gramofonba kukkerezni, mert táncolok!
- Egymilliárd ember látta Lady Gaga videóit a neten
- Online zenebolttal érkezik az Ubuntu 10.04
- Na de ki lesz Magyarország NetMiniszterelnöke? 2.
- Pert nyert kiadójával szemben a Pink Floyd
- Jelentősen csökkent az illegális zeneletöltések száma Amerikában
- Tízmilliárd letöltés az iTunes-ról
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.