Globális távközlési vállalatok összefogása: közös LTE és SMS műszaki profil
2009. november 4-én egyes globális távközlési vállalatok szabványokon alapuló megoldást jelentettek be az LTE-hálózaton megvalósított hangátviteli és SMS szolgáltatásokra. Az AT&T, az Orange, a Telefonica, a TeliaSonera, a Verizon, a Vodafone, az Alcatel-Lucent, az Ericsson, a Nokia Siemens Networks, a Nokia, a Samsung Electronics Co. Ltd., és a Sony Ericsson meghatározta a hangátviteli és SMS-szolgáltatásoknak az LTE (Long Term Evolution, hosszú távú fejlődés) hálózatokra világszerte történő zökkenőmentes bevezetését és nyújtását garantáló előnyben részesített módszert.
A távközlési iparág fent említett vezetői közösen kifejlesztettek egy műszaki profilt az LTE hangátviteli és SMS-szolgáltatásokhoz, amely a One Voice kezdeményezés néven is ismert. A profil azon meglévő 3GPP által meghatározott funkciók optimális csoportját határozza meg, amelyet az iparág összes érintettje – beleértve a hálózatszállítókat, szolgáltatókat és készülékgyártókat is – felhasználhatnak versenyképes LTE hangátviteli megoldások kínálására.
A nyílt együttműködési tárgyalásokon megállapításra került, hogy az IP-alapú multimédiás alrendszerre (IMS) épülő, a 3GPP meghatározása szerinti megoldás a leghatékonyabban alkalmazható megközelítés a fogyasztók szolgáltatásminőséggel, megbízhatósággal és rendelkezésre állással kapcsolatos elvárásai kielégítésére a meglévő áramkörkapcsolt telefonszolgáltatásokról IP-alapú LTE-szolgáltatásokra történő áttérés során. Ez a megközelítés ezen kívül megnyitja az utat a szolgáltatáskonvergencia előtt is, ahogy az IMS képessé válik a szélessávú vezetékes és LTE vezeték nélküli hálózatok egyidejű kiszolgálására.
A közösen meghatározott műszaki profil követésével az iparág segíthet az LTE hangátviteli és SMS-szolgáltatások nemzetközi barangolásának és együttműködési képességének garantálásában, biztosítva, hogy az előfizetők folyamatosan, megszakítás nélkül használhassák ezen létfontosságú szolgáltatásokat – miközben a szolgáltatóknak zökkenőmentes és jól meghatározott átállási útvonalat kínál.
A kezdeményezés célja a lehető legszélesebb ökoszisztéma biztosítása az LTE-technológia részére, valamint a műszaki megoldások töredezettségének elkerülése. Az LTE ezen kezdeményezés révén nem csupán az egyre növekvő adatforgalomhoz, hanem a továbbra is jelen lévő hangátviteli és SMS-szolgáltatásokhoz is szélessávú hozzáférést biztosít. A hálózatüzemeltetők gyorsabban fejleszthetik majd ki saját testre szabott LTE-ökoszisztémájukat, együttműködve a hálózatiberendezés-szállítókkal és a készülékgyártókkal egyaránt. Továbbá a globális együttműködési képesség biztosítása az LTE-hangátvitel terén, valamint a képesség, hogy szélessávú hozzáférés és telefonszolgáltatások egyaránt nyújthatók az LTE-rendszeren keresztül erőteljes alapokat biztosít a jövőbeli üzleti tevékenységhez.
Kapcsolódó cikkek
- Napi 80 sms-t küldenek a tini-lányok
- Napi kétmilliárd sms-t küldtek 2009-ben Kínában
- Mobilozz okosan - Hatóság a fogyasztókért
- Emelt díjas SMS: szigorít a hírközlési hatóság
- Két dél-korei tinédzser nyerte az sms-világbajnokságot
- Vodafone: 25 millió ünnepi sms és mms, 33 millió hívás
- T-Mobile: ötször több sms és mms karácsonykor
- Sms-történetek: kiosztották a pályázat díjait
- Napi 500 sms a plafon Dél-Koreában
- SMS-ben pályázhatnak az álláskeresők
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.