Mozdulat- és érzelemfelismerő hardvert fejleszt a Sony
A készülék a játékost két kamerával figyeli, amelyek az emberi szemhez hasonlóan térérzékelésre is képesek - olvasható The New Scientist tudományos magazin internetes kiadásában.
A Microsoft Xbox 360 konzolokra készülő, várhatóan 2010-ben megjelenő érzékelőjéhez hasonlóan a Sony hardvere is képes lesz a mozdulatok felismerésére anélkül, hogy a filmstúdiókban alkalmazott úgynevezett motion capture technológiához hasonlóan a játékos
ruházatát fényvisszaverő pontokkal kellene megjelölni. A Sony interaktív kommunikációs egysége (ICU) a felhasználó érzelmi állapotát arckifejezés alapján felismeri, valamint a nemét és életkorát is tudja azonosítani.
A Sony képfelismerő divíziója az orvosi eszközöket gyártó Atracsys nevű svájci céggel közösen fejleszt. A Lausanne-ban található vállalat fő profilja az olyan műszerek fejlesztése, amelyeket például az orvosok steril környezetben távvezérléssel kézmozdulatokkal irányíthatnak. Az Infinitrack elnevezésű rendszer azonban megkövetelte, hogy az eszköz kezelője egy meghatározott színű kesztyűt viseljen, ezt azonban a hétköznapi játékosoktól nem várhatják el - mondta Gaëtan Marti vezérigazgató, hozzátéve, hogy ezért még korlátozott a rendszer pontossága.
A jelenlegi prototípus egyelőre még nem képes az ujjmozdulatokat felismerni, csak azt, hogy a felhasználó a képernyőn merre néz, illetve meg tudja határozni a végtagok körülbelüli helyzetét.
A fejlesztők ehhez kapcsolódóan dolgozták ki az érzelmek azonosítására szolgáló algoritmust. A szoftver különböző arckifejezéseket fényképekről tanulta el. A száj pozíciója és formája alapján például a boldogságot, dühöt, meglepetést, szomorúságot, illetve a közömbösséget is képes megkülönbözteti.
Az eszköz jelenlegi fejlettségi szintje ellenére a Sony egyelőre nem kívánja piacra dobni ezt a terméket, ugyanis a korábbi tapasztalatok alapján a fogyasztók az első rossz benyomás után hajlamosak lemondani az új technológiáról. Éppen ezért első körben a reklámszakmában kívánják értékesíteni, például interaktív áruházi kirakatokban és hirdetőtáblákon, így remélhetőleg kinövi majd gyermekbetegségeit és a nagyközönség is megszokja az új technológiát.
Kapcsolódó cikkek
- Sony Alpha NEX-3 és NEX-5: a világ legkisebb cserélhető objektíves kompaktjai
- Szuperszámítógépekhez való vízhűtőrendszert fejlesztettek ki tudósok
- Jövendőmondó cégbe invesztál a Google
- FIFA focimeccsek Sony Bravia tv-tulajdonosoknak
- Cseppálló mini Walkmanek a Sonytól
- Sony World Photography Awards 2010: a győztesek
- Fénykommunikációs szervertechnológiát vásárolt a Microsoft
- Az abszolút humán interfész: saját magunk
- Női Cyber-shottal készül a Sony a tavaszra
- Új algoritmus a Sony RAW konverterében
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.