Merevlemezen érkezik a National Geographic legújabb kiadványa
Kiss Ádám Zoltán, 2009. december 31. 09:38
A népszerű ismeretterjesztő filmjeiről is ismert magazin egy 160 GB-os merevlemezt választott átfogó kiadványának publikálásához.
A mára kellően beérett merevlemezes technológiában eddig is ismert volt a folyamatos kapacitásnövekedés, áresés és a méretek csökkentésének képessége. Az árak azonban a flash memória alapú SSD tárolók és a mára teljesen bejáratott, így nagyon olcsóvá vált gyártási technológia miatt olyannyira lecsökkentek, hogy a még néhány évvel ezelőtt is kívánatos darabnak tartott 160 GB-os tároló egyszerű adathordozóvá válhat, mint korábban egy DVD lemez, vagy akár videokazetta. A National Geographic eddig csupán DVD-kkel próbálkozott, ám mivel most egy teljes, 1988-ig visszamenő válogatást készült kiadni, már a DVD sem lett volna jó választás, hiszen hogy lenne kezelhető egy 40-50 lemezes díszdobozos kiadás? A logikus válasz a merevlemez, mely 160 GB kapacitásával éppen megfelelő erre a célra, és a gyártó egy kábelt is mellékel hozzá. Külön érdekesség, hogy a 160 GB-ból „csupán” 60 GB-ot rak tele a National Geographic, a maradék 100 GB-on saját válogatásunkat állíthatjuk össze. A nagylelkű gesztusban vélhetően az is közrejátszik, hogy lassan drágább egy kis kapacitású merevlemezt vásárolni, mint az éppen futó méretek legkisebbikét. Mindenesetre érdekes elképzelésről van szó, csupán az a furcsa, hogy ezt a majdnem 200 dolláros csomagot a magazin miért karácsony után hozta forgalomba.
Kapcsolódó cikkek
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- A közösségi média kihívás a hírügynökségek számára
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Eladó a Hírszerző, az összes dolgozónak felmondtak
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- Internetfüggők az amerikai diákok
- A németek 40 százaléka kész lenne fizetni az internetes sajtóért