Ashton Kutcher a Twitteren segít felépíteni az orosz Szilícium-völgyet
Ashton Kutcher hollywoodi színész hivatalos látogatáson Moszkvában tartózkodik több jelentős személyiség társaságában, és felajánlotta, hogy a Twitteren olvasható blogjában igyekszik majd segíteni a tervezett orosz Szilícium-völgy felépítésében.
A küldöttség - amelynek tagjai között van John Donahoe, az eBay internetes aukciósház vezérigazgatója, továbbá a Twitter, a Mozilla, és a Cisco több vezető személyisége, továbbá számos információs technológiával foglalkozó kormányzati tisztségviselő – találkozik többek között az orosz távközlési, egészségügyi, oktatási és tudományügyi miniszterrel, számos egyetem rektorával és Dmitrij Medvegyev elnök több tanácsadójával. A megbeszélések témája első sorban az, hogyan lehet az internetet felhasználni az orosz vezetés kezdeményezéseinek előmozdítására, a kulturális csere, a távoktatás céljaira és az emberkereskedelem elleni fellépésre.
Kutcher már az indulás előtt bejelentette: rendkívül népszerű blogjában kikéri majd az amerikai felhasználók ötleteit ahhoz, hogyan lehet felépíteni az orosz Szilícium-völgyet, s felteszi majd nekik azokat a kérdéseket, amelyeket az orosz vendéglátók tettek fel a küldöttség tagjainak.
Kutcher a küldöttség moszkvai sajtóértekezletén bejelentette: blogja hamarosan orosz nyelven is olvasható lesz. Az ifjú színész igen jelentős mértékben hozzájárult a Twitter felfutásához, nem utolsó sorban azzal, hogy kitette lapjára szépséges és láthatólag örökifjú feleségének, Demi Moore-nak a képeit, amelyeken a művésznő bájait nem túl sok textil takarta. Kutcher amellett kampányol - s ezt Moszkvában is többször hangsúlyozta -, hogy az internet adta lehetőségeket használják fel az emberkereskedelem elleni harcra.
Kapcsolódó cikkek
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- Napi 50 millió üzenetet küldenek a twitterezők
- Végéhez közeledik a "digitális évtized"
- Negyven milliárd euró szélessávú internethálózat kiépítésére
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- A közösségi oldalak 1,38 milliárd fonttal rövidítik meg a brit gazdaságot
- Átvették az uralmat a nők az interneten
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.