Fullextra
Aki nem adja el a domaint...
A nehézségek ellenére előfordulnak még ma is szerencsés választások, s az internet határtalanságának egyik következményeként minderre magyar példa is akadhat. A jó hangzású fullextra.com domainnevet Szebeni Attila, egy vidéki kisvállalkozó találta meg, és foglalta le saját céljaira, amelyért cserébe a későn ébredő amerikaiak a regisztráció utáni napon rögtön az eredeti ár többszörösét ajánlották.
- Miért bizonyult szerencsésnek a domainnév-választás?
- Megszerzésével az alapelképzeléseimet felülbírálhattam. Most kisebb arculatmódosítással teljes egészében lehetőségem van arra, hogy ezzel a névvel teljesen egyedülálló tartalmú webhelyet hozzak létre. Szerencsés azért is, mert a megvásárolt domainnév flexibilis.
- Számított-e a domain sikerére, amikor lefoglalta?
- Nem számítottam rá, mert valószínűleg nem is jó szemszögből kerestem az elnevezést.
- Eredetileg milyen elképzelései voltak a webhelyével kapcsolatban? Ezeket az elképzeléseket azután hogyan befolyásolta a domainnév-választással kapcsolatos szerencse?
- Amikor lefoglaltam, engem még az eredeti ötletem foglalt le, vagyis az, hogy nagyon alacsony díjú szolgáltatáscsomaggal felgyorsítsam a kisebb hazai vállalkozások internetre kerülését. Hasonlóképpen, mint ahogy az Extra tette az ingyenes tárhellyel. Innen származik a "fullextra" ötlete is. Az eredeti szándékom ugyanis az volt, hogy nemcsak tárhelyet biztosítunk a vállalkozásoknak, hanem alapértelmezésben weblapot is írunk számukra fullszervizzel, e-mail faxra küldésével és más hasznos szolgáltatásokkal. De az idő eljárt az ötlet felett, mert a kiszemelt szolgáltatók, akiknek felajánlottam, nem haraptak rá, és sorban nyíltak meg itthon is az ingyenes szolgáltatók. A domainnévbe azonban beleszerettem, és úgy döntöttem, hogy bár befektetőt, illetve társakat nem találtam, mégis belevágok az egészbe. Sokat tanulmányoztam az internetes honlapokat, hogy eldönthessem, miképpen jelenítsem meg az enyémet, ha valami mást is szeretnék csinálni, mint sikeres webhelyeket másolni, hogy legyen olyan vonatkozása a webhelynek, amiben teljesen egyedi lehet a mára már sokmilliósra duzzadt honlaprengetegben. Ma már azt is látom, hogy a megfelelő hangzású, egyedi domainben rejlő lehetőségek szinte korlátlanok. Eredetileg nem is gondoltam bele, hogy önmagában milyen értéket képviselhet egy jó és hangzatos név. Erre egy spontán vételi ajánlat döbbentett rá, amikor is a még teljesen tartalom nélküli, csak kezdőlap szintű webhelyre azonnal kétezer, majd tízezer dolláros vételi ajánlatot kaptam. Csak ekkor figyeltem fel a domainkereskedő honlapokra, és igazán ez indította be a fantáziámat. Alig pár hét múlva pedig a business.com domain 7,5 milliós üzlete, majd a közelmúltbeli Loans.com árverésének 3 millió dolláros leütési ára igazolta vissza, hogy jól spekuláltam a névvel. Ma már egyre inkább érzem, hogy ezzel a domainnévvel csak sikeres webhelyet lehet létrehozni. Sőt most már az a legfőbb célom, hogy az elnevezés adta lehetőségeket a gyakorlatban is kiaknázhassam. Szerintem ma még csak a kezdetén vagyunk annak a folyamatnak, amelyben a könnyen megjegyezhető, rövid nevek óriási értéknövekedésen mennek keresztül, és ebből a szempontból nem elhanyagolható a szerencsés domainválasztás befektetésjellege sem.
- Mit kezd most a domainnevével?
- Jelenleg még a tartalom és a szerkezet kialakítása foglal el, miközben a szolgáltatóm a szerveren futó alkalmazások megírásában és adaptálásában segít, hogy minél előbb elindulhassak valamelyik elemmel. Emellett éppen most van kidolgozás alatt - először magyar partnerek felé - egy speciális ajánlat, amelynek segítségével az internetre dolgozó kreatív réteg számára szeretnék biztosítani egy előnyös megmérettetési lehetőséget. Ezzel az ötlettel nemcsak a felületet kívánom megtöbbszörözni, amelyet a látogatóknak átadok, hanem vélhetően egy olyan munkacsoport jön létre, ahol kölcsönös és valós üzleti érdek határozza meg az együttműködést. Remélem, hogy ezáltal komoly partnerkapcsolataink alakulnak ki. Úgy gondolom, hogy a "fullextra" pozitív kicsengése kapcsán jól értékesíthetőek lesznek alacsony árfekvésű, reklámmentes subdomainjeink is. Fő bevételi forrásnak ugyanis ezt tervezem. Itt viszont már az egész világ honlapkészítőinek támogatására számítunk saját partneri rendszerünk kialakításával, megteremtésével.
- Hogyan látja az internetes pénzkereset lehetőségeit egy magyar résztvevő számára?
- Elég nagy a hazai lemaradásunk. Konkrétan arra gondolok, hogy jelenleg csak egy igazi magyar partneri - más szóval affiliate - rendszerről van tudomásom. Ráadásul itt kifejezetten csak hazai vonatkozása van a piacnak, tehát a megkereshető pénz is így viszonyul a nemzetközi rendszerekéhez. A magyar pénzkeresőknek áldás lenne, ha egyre több olyan magyar virtuális árudához vagy szolgáltatóhoz kapcsolódhatnának affiliate tevékenységgel, amelynek a piaca nemzetközi. Ez nagyon sokat segíthetne a hazai honlappal rendelkezőknek. Szándékozunk a "fullextrán" olyan affiliate rendszert létrehozni, amellyel pénzt lehet keresni, majd a későbbiekben, az igények tükrében, tesztelni fogjuk egyéb pénzkeresési ötleteimet is. Amire megfelelő igény lesz, azt meg is csináljuk.
- Milyen site-ok, szolgáltatások segítenek sokat a saját koncepció kialakításában? Hol vannak használható, hasznos információk?
- Szerencsére ezen a téren vannak bárkinek jó szívvel ajánlható hazai webhelyek. Elsősorban szakmai fórumokra gondolok, például a Prím Online, az Index vagy a Hírnet fórumaira. Azonban bárki részletekbe menő, komplex anyagot találhat az internetes szolgáltatásokkal kapcsolatos oldalakon; valamint néhány egyéni honlapnak is állandó látogatója vagyok, így a Weblabornak. De a HIX-ről ismert "webmester" levelezőlista is nagy segítségemre van abban, hogy eligazodhassak eme új, jövőt formáló szakma, az online üzlet rejtelmeiben.
- Milyen akadályokkal, nehézségekkel kell szembenéznie a webhely kialakítása során?
- A legnagyobb nehézség, amellyel szembe kell néznem, hogy egy minden eddigitől jelentősen eltérő webhelyet kívánok létrehozni. Tehát szinte mindent magamnak kell kitalálnom, alig van pár dolog, amihez használhatom mások bevált koncepcióit. Menet közben igencsak meglepett a magyar bankszféra ilyen arányú lemaradása a nemzetközi trendekhez képest. Nálunk szinte ismeretlen fogalom az online bank vagy az azonnali kártyás fizetési lehetőség. Ez óriási hátrány minden olyan magyar versenyzőnek, aki a nemzetközi vizeken is értékesíthető szolgáltatással vagy termékkel rendelkezik.
- Miben látja ennek az okát?
- A magyar piac önmagában igen kicsi, miközben az online üzlethez szükséges egyéb elemek többsége világpiaci árakat tükröz. Sőt némely esetben az a hazai gép, szoftver vagy szolgáltatás, amit meg kell vásárolni az üzlethez, még magasabb árfekvésű is, mint máshol. De azt sem hagyom ki a felsorolásból, hogy a hazai szerverszolgáltatások többsége is mélyen alatta marad a nemzetközi színvonalnak. Nincs megfelelő komfortfokozatuk a szervereknek, vagy "gyenge" a nemzetközi sávszélesség. Esetleg mind a kettő egyszerre. Mivel az e-business igen összetett folyamat, így komoly tervezést igényel, hogy mit honnan, kitől bérlünk vagy vásárolunk meg. Vagyis a honi reálgazdasági folyamatok pillanatnyi szintje a legnagyobb problémánk. Ma még túl kicsi a magyar internet ahhoz, hogy olyan szolgáltatóink legyenek, amelyek egy csomagban kínálva akár világszínvonalú szolgáltatásaikat, könnyebbé teszik online működésünket.
- Milyen megoldást tart elképzelhetőnek arra, hogy Magyarországról egy amerikai stílusú webhelyet üzemeltessen? Ennek érdekében milyen szolgáltatásokat kell igénybe vennie, és ezek milyen célt szolgálnak?
- Nekem főleg elképzeléseim vannak. A megoldásszállítás sajnos nem az erősségem, abban szívesen hagyatkozom a szakma segítőkészségére. Szerencsére már akadt egy ilyen szakmai segítőm. Remélem, hogy idővel több is lesz, azaz számítok arra, hogy egy-egy jó ötlettel bekopognak az ajtómon azok, akik szeretnének a miénkhez hasonló nemzetközi projektben részt venni. A célom egyértelműen az, hogy egy, a világban teljesen egyedi "webhelytartalom-pozitivizáló" online rendszer jöjjön létre, mégpedig úgy, hogy az abban résztvevők mindegyike részesüljön az előnyökből. Lehet, hogy csak egy szín leszünk a millióból az egyre növekvő online üzlet marketingpalettáján, de többre nem is számítunk. A mottónk ugyanis ez: "hasznosnak lenni". Mindenki számára annyira, amennyire az általunk nyújtott lehetőségeket igénybe veszi, tehát amennyire használja a felületeinket. Mi sem leszünk tehát kivételek az alól a törvény alól, hogy a látogatóink száma szabja majd meg a "fullextra" virtuális országának népességét, és nekünk is az így létrejött piacból kell megélnünk. Vagyis a látogatók véleménye és igénye fogja meghatározni a leendő tartalmat, a nevünkkel befogott területet.
Kapcsolódó cikkek
- Kétszázmillió egy betűért
- Az ICANN felgyorsította a nemzetközi domainek fejlesztését
- Megkezdték a .asia domainnév forgalmazását
- Parányi sziget GDP-jének 10%-a származik doménjéből
- Októbertől jegyezhetők a .asia domainek
- Az Apple több millió dollárért megvette az iphone.com domaint
- Majd tíz millió dollárért kelt el a Porn.com
- Az F-Secure új domainnel tenné biztonságossá a pénzügyi weblapokat
- Egy év alatt 2,5 millió .eu domain
- 7-10%-kal emelkedik a .com és .net domainek díja
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.