Tartanak a kisvállalkozások a közösségi média veszélyeitől

forrás Prim Online, 2010. április 16. 18:18

A kisebb cégek tulajdonosainak közel háromnegyede fél attól, hogy a Facebook és a Twitter használata veszélybe sodorhatja őket. Egy másik kutatás szerint azonban a közösségi média használói nincsenek tisztában a biztonsági beállítások fontosságával.

Biztonsági problémák

A Webroot vizsgálata szerint a kisvállalkozások vezetői a közösségi oldalakat tartják a legnagyobb fenyegetésnek az információs technológia biztonságára nézve 2010-ben. A kutatásban részt vevő kis és közép méretű cégek képviselőinek 80 százaléka gondolja úgy, hogy a Facebook, az RSS és az ehhez kapcsolódó Web 2.0-ás alkalmazások problémát okozhatnak számukra. A válaszadók 73 százaléka szerint pedig ezek a webes szolgáltatások nagyobb gonddal járhatnak, mint az e-mailhez köthető veszélyforrások.

Talán nem is olyan meglepő az emberek félelme a Web 2.0-tól, ha figyelembe vesszük a Sophos korábbi, 2010. februári kutatását, amely szerint 2008 és 2009 között 70 százalékkal nőtt azoknak a cégeknek a száma, akik már elszenvedtek valamilyen támadást a közösségi médiától. Ráadásul, 2010 márciusában a Facebook legyőzte a Google-t, és ezzel a leglátogatottabb weboldallá lépett elő Amerikában. Szintén ebben a hónapban a Twitter bejelentette, hogy az év során az újonnan regisztrált felhasználóinak száma 1500 százalékkal nőtt.

A kutatásban részt vevő cégek 24 százaléka állította, hogy már akadtak problémáik a közösségi oldalak használata miatt. Valójában azonban nem ez jelenti a legnagyobb veszélyforrást, hiszen a vállalkozások 32 százalékának az illegális letöltésekből fakadtak biztonsági problémáik. 25 százaléknak a fájlcserék miatt került rés a biztonsági rendszerébe, és csak 3 százaléknak volt problémája azzal, hogy illetlenek hozzáfértek az e-mail fiókjához.

Használati utasítás


A kis cégek közel 90 százalékának van etikai kódexe az internet használatához, és a tulajdonosok 95 százaléka állítja, hogy ennek használatára a dolgozókat is meg próbálják rávenni. Hogy hogyan? Tízből heten az értekezleteken ismertetik a szabályokat, 44 százalék pedig emlékeztető e-maileket küld legalább egy évben egyszer. 56 százalék pedig olyan szigorú normákkal rendelkezik, amely tiltja munka közben a közösségi oldalak látogatását.

A Webroot egy másik friss kutatása szerint ugyan a felhasználók egy része egyre tudatosabb a biztonsági beállításokkal kapcsolatban (37 százalék letiltja a profilját, így nem lehet rá keresni), de 28 százalék még soha nem változtatta meg az alapértelmezett biztonsági beállításokat, és 81 százalék azt sem korlátozza, hogy kik láthatják az online tevékenységüket. Ráadásul, sok felhasználó adatlapja tartalmazza azokat az információkat, amelyekről a hackerek álmodnak: születésnap (61%), lakóhely (52%), valamint a mobilszám (17%).

A legfiatalabb alkalmazottak miatt válhat a legsebezhetőbbé a cég. A 18-29 évesek 43 százaléka ugyanazt a jelszót használja több oldalra is, és 40 százalékuk egy ismeretlent is felvesz ismerősének. De bármelyik korosztály okozhat problémákat: bár a válaszadók 75 százaléka tisztában van azzal, hogy a Facebookon az alapértelmezett beállítás során bárki számára nyilvános az adatlap, csupán 42 százalék változtat a biztonsági beállításokon.

Forrás: ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevél

Kulcsszavak: Facebook Twitter

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01