Igényfelmérés alapján ír ki digitális pályázatokat vidéken az NHH
A helyi műsorszóróknak és televízióknak, illetve azoknak, akik 2012 után be szeretnének lépni erre a piacra, azért érdemes részt venniük a helyi körzeti digitális földfelszíni televíziós műsorszórás pályáztatásához kapcsolódó igényfelmérésén, mert a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) ennek alapján írja majd ki várhatóan a negyedik negyedévben a jelenlegi analóg technológiát felváltó digitális multiplexekre vonatkozó pályázatokat.
Kozma Zsolt, az NHH médiainfrastruktúra szabályozási igazgatója az MTI-nek elmondta, az igényfelmérés fontos állomás, mert a beérkezett egyedi igények alapján dől el, hogy mely területeken, milyen műszaki tartalommal történik majd első alkalommal a helyi-körzeti digitális televíziós műsorszórók pályáztatása. Ahol például senki sem jelentkezik digitális szolgáltatásra, ott az NHH nem ír majd ki pályázatot, s így az analóg műsorszórás leállítását követően ott nem lesz helyi, körzeti digitális szolgáltatás.
Magyarországon 2011 végéig kell átállni a földfelszíni analóg sugárzásról a például több televíziós adás közvetítését és jobb minőségű szolgáltatást lehetővé tevő digitálisra, ami 44 helyi műsorszolgáltató és műsorszóró 45 műsorát is érinti. Ezeknek a műsorszóróknak, hasonlóan az országos szolgáltatást megnyerő Antenna Hungáriához, majd pályázniuk is kell a helyi-körzeti multiplex és adó üzemeltetésére. Jelezniük kell az igényüket azon szervezeteknek is, amelyek igénybe vennének helyi-körzeti multiplex szolgáltatást.
Kozma Zsolt kifejtette: ahhoz, hogy a pályáztatások elkezdődjenek, az NHH-nak fel kell mérnie, hogy hol, milyen igény van a digitális műsorszórása és szolgáltatásra. Az igényeket egyedileg kell benyújtani, ám a hatóság nem az egyedi igényeket bírálja majd el, hanem ezeket összesíti, figyelembe véve a hatékony frekvenciagazdálkodás és méretgazdaságos műsorszórás szempontjait is, majd ezek alapján kiírja a pályázatokat. A legjobb pályázatot benyújtóknak pedig lehetőséget ad szolgáltatásra.
Az igazgató felhívta a figyelmet arra is, hogy a frekvenciatartomány használati jogosultságának és a multiplex üzemeltetés lehetőségének elnyerése nemcsak jogokat ad majd a műsorszórónak, hanem szolgáltatási kötelezettségekkel is jár. Hozzátette: az első pályázati kör lezárása után évente lesz lehetőség arra, hogy újabb műsorszórók léphessenek be a piacra.
Elmondta azt is, hogy május 31-ig lehet a hatósághoz az igényt benyújtani a műsorszórásra, illetve szolgáltatásra, amelyek alapján az NHH elkészíti a pályázattervezetek műszaki tartalmát. Ezt a parlamenti bizottsági felülvizsgálatot követően konzultációra bocsátja, majd várhatóan a negyedik negyedévben meghirdeti a pályázatokat. Az igényfelmérő kérdőívet a potenciális digitális műsorszórók, illetve az ilyen szolgáltatásra pályázók az NHH honlapján találják meg.
Kapcsolódó cikkek
- 12 milliónál tart a hazai mobil-előfizetői szám
- Könnyen elérhető pályázati információk
- Médiatanács: frekvenciát nyert a katolikus rádió, az NMHH nem kötelezheti az újságírókat információforrásuk felfedésére
- Magyar Kiváló Online Gyermektartalom Díj - Meghosszabbított nevezési határidő
- Tudományos pályázatot hirdetett a Google tinik számára
- Innomax 2010: Invitel pályázat innovatív kis- és közép-vállalkozásoknak
- Digitális lesz a Digi, megegyezett a GVH-val
- Viharsarki iskola-számítógépek pályázatból
- Magyar díjazott a Syngenta fotópályázaton
- Indul a XXIX. Sajtófotó pályázat
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.