Tömegek várták az iPad nemzetközi bevezetését
A technika szerelmesei Európában és Ázsiában is hosszú sorokban várták, hogy a pénteki nyitáskor az elsők között jussanak hozzá az Apple táblagépéhez.
Az Egyesült Államokban április elejétől kapható iPadből az első négy hét alatt több mint 1 millió darabot értékesítettek. Az Apple szerint a készülék rendkívüli népszerűsége miatt kényszerültek a nemzetközi bevezetés elhalasztására, a május 10-től előrendelhető iPadeket péntektől kezdve árulják Kanadában, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Svájcban, Ausztráliában és Japánban.
Az eszköz népszerűségére alapozva a brit Financial Times gazdasági napilap már elkészítette az elektronikus kiadás iPadre optimalizált változatát, amelyet eddig több mint 100 ezren töltöttek le Amerikában.
Rob Grimshaw, a Financial Times online kiadásának ügyvezető igazgatója szerint a múlt héten a digitális változatra előfizetők 20 százaléka már iPadről adta le rendelését.
Az iPhone szoftverével működő, 1,25 centiméter vastag, 9,7 colos, azaz 24,6 centiméter átmérőjű érintőképernyős készülék legegyszerűbb 16 gigabájtos változata Nagy-Britanniában 429 fontba (139 ezer forint) kerül.
Kapcsolódó cikkek
- Dupla vagy semmi?
- Az iPad megeszi a Machintost reggelire?
- Csavarcsere a bütykölni vágyó iPhone-használók ellen
- Az iPadeken is elérhető lesz a cenzúrázatlan Playboy
- Túl a tízmilliárdon
- Táblagépek és okostelefonok fejlesztésére alakít részleget a Lenovo
- Kitűnő gyorsjelentést közölt az Apple
- Motorola Xoom tábla Android 3.0 operációs rendszerrel
- Ismét az Apple-vezér egészségi állapota miatt aggódik a tőzsde
- Jövő héten indul Rupert Murdoch iPadre tervezett napilapja
IT ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A Black Friday-akciók veszélyeire figyelmeztet az NMHH
Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés kényelmét, a fogyasztói tudatosság és a kellő körültekintés azonban a virtuális térben shoppingolva is elengedhetetlen. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hírközlés-felügyeleti Igazgatóságának szakemberei most a kockázatokra figyelmeztetve osztották meg tanácsaikat, hogy a kivételesnek mondott év végi leárazásokkal valóban jól járhassunk.