123456 a leggyakrabban használt jelszó

MTI Sajtóadatbank, 2010. június 7. 09:17

A netezők jelentős része a figyelmeztetések ellenére továbbra is olyan könnyen kitalálható jelszót használ, mint az "123456" - derül ki egy biztonsági rés miatt nyilvánosságra került 32,6 millió jelszó elemzéséből.

A Rockyou.com elleni tavaly decemberi támadás nyomán előkerült jelszavakat az Impreva adatbiztonsági cég elemezte, és arra a megdöbbentő eredményre jutott, hogy a jelszónépszerűségi lista második helyén a hasonlóan egyszerű "12345" áll. A rafináltabb
felhasználók a numerikus billentyűzet majdnem minden elemét felhasználva az 123456789-es sorozattal védték személyes adataikat.

A jelszó angol megfelelője, a Password a negyedik, az iloveyou az ötödik volt a leggyakrabban használt titkos azonosítók között.

A biztonsági cég statisztikája szerint a jelszavak 30 százaléka hat vagy annál kevesebb karakterből épült fel, 60 százalékuk pedig nem tartalmazott semmiféle különleges karaktert. A vizsgálat során az is kiderült, hogy az 5000 leggyakoribb jelszó szinte kivétel nélkül megtalálható a hackerek, illetve a jelszótörő programok szótárában.

A könnyű jelszavakon túl további probléma, hogy a felhasználók a különböző belépésekhez azonos jelszavakat adnak meg. Ezért, ha egy adatlopás során illetéktelen kezekbe kerülnek a titkos azonosítók, akkor a támadók nagy valószínűséggel több online szolgáltatás eléréséhez is be tudják vetni a megszerzett belépési adatokat.

A hanyag jelszókezelésből eredő biztonsági kockázatok mellett az elfelejtett jelszavak is komoly kiadásokat jelentenek, ugyanis - szakemberek szerint - vállalati környezetben átlagosan 25-50 dollárba (6-12 ezer forintba) kerül az ügyfélszolgálaton keresztüli jelszó visszaállítás.

A Novell felmérése szerint a vállalati informatika egyik legnagyobb kihívása a szervezeten belül használt alkalmazásokhoz és szolgáltatásokhoz tárolt több ezer egyedi felhasználónév és jelszó kezelése. A biztonságtechnikai szakemberek körében végzett nemzetközi tanulmányból kiderült, hogy a vizsgált vállalatok többsége azt állította: vállalatuk informatikai ügyfélszolgálata
ideje legalább 30 százalékát a jelszavakkal kapcsolatos problémák megoldásával tölti.

A Novell többek között azt javasolja, hogy vállalati környezetben az alkalmazásonkénti különböző jelszavak helyett a felhasználók egy-egy olyan nehezen feltörhető jelszót kapjanak, amely a munkakörökhöz igazítva enged belépést a kapcsolódó rendszerekbe. A felhasználó személyazonosságának ellenőrzésére pedig olyan kiegészítés is használható, mint a banki tranzakcióknál már elterjedt SMS-es hitelesítés, azaz bejelentkezéskor szöveges üzenetben érkezik az egyszer használatos belépéséi kód.

Kulcsszavak: security Novell

IT ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Európai vízió a 6G hálózati ökoszisztémáról

A 6G Smart Networks and Services Industry Association (6G-IA) által készített „Európai vízió a 6G hálózati ökoszisztémáról” című friss tanulmány megszületésében Laki Sándor egyetemi adjunktus, az ELTE Informatikai Kar oktatója is közreműködött.

2025. január 12. 12:09

A BOOX Palma felkerült a TIME magazin 2024 legjobb találmányainak listájára

A BOOX Palma bekerült a TIME magazin Best Inventions of 2024 díjazottjai közé. Ez a díj 200 olyan úttörő innovációt ismer el, melyek megváltoztatják, hogy hogyan élünk, dolgozunk, játszunk, valamint a gondolkodásunkat arról, hogy mi lehetséges. „A listát a TIME szerkesztőitől és tudósítóitól világszerte bekért jelölésekből állították össze, és minden javaslatot olyan tényezők alapján értékeltek, mint az eredetiség, hatékonyság, ambíció és hatás” – áll a TIME közleményében.

2025. január 10. 20:08

Úttörő AI-alapú innovációk üzleti és kreatív felhasználáshoz és játékhoz egyaránt

A Lenovo, a világ egyik vezető technológiai vállalata a CES 2025 rendezvényen bemutatta az AI-alapú megoldások úttörő termékcsaládját és legújabb merész innovációit az üzleti, gaming és fogyasztói szegmensekben. A Lenovo a szakemberek, a gamerek, az alkotók és a diákok számára alkotott termékeivel okosabb technológiát kínál, amely a mesterséges intelligencia erejét kihasználva személyre szabott, produktív és védett megoldásokat biztosít.

2025. január 8. 14:40

CES 2025 – A Bosch termékei a hétköznapok minden területén jelen vannak

A szoftverek és a mesterséges intelligencia (MI) már most támogatják a mindennapjainkat, a jövő szempontjából pedig döntő jelentőségűek. A Bosch hamar felismerte az intelligens szoftverekben és szolgáltatásokban rejlő lehetőségeket: a mesterséges intelligencia a technológiai vállalat minden termékében megtalálható vagy hozzájárul azok gyártásához. 

2025. január 8. 11:29

Csak okosan az okos ajándékokkal!

Öröm, vagy fejfájás? Hatalmas boldogság megpillantani a karácsonyfa alatt és kicsomagolni az ajándék telefont, vagy akár egy új laptopot, esetleg kávéfőzőt. Aztán egy pillanat leforgás alatt megérkezik a rémisztő gondolat: vajon hány oldalas a használati útmutató?

2025. január 4. 14:57

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54

Megérkezett a One Magyarország: minden, amit az ügyfeleknek tudni érdemes

2025. január 2. 11:51

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25